سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

دستوری برای در امان ماندن از کرونا...

راستش هنوز حال روحی ام متعادل نشده...

هنوز وقتی روزهای اخر عمر پدرم از ذهنم میگذره حال غیر قابل وصفی دارم...

پدری جلالی که در نهایت ضعف از ما خواهش میکرد که تنهاش نذاریم... اما دو روز اخر بردنش توی icu  کرونایی ها و دیگه دو روز آخر هیچ آشنایی ندید و از دنیا رفت...

عجیبش این بود که تست کرونای پدرم منفی بود...

بابام کرونا نداشت...

خدایا... من میدونم تمام این اتفاقات حکمتی داشت... زنگ زده بودیم به استاد... میفرمودن دارن تطهییر میشن...

نمی خوام این غم ها رو مرور کنم... دقیقا نمیدونم چند روز هم گذشته ولی فکر میکنم بیش از ده روز باشه... شایدم دو هفته باشه که دیگه پدرم بین ما نیست...

اما این مطلب برای این نوشته نشده...



دوستان و بزرگواران از اینکه کرونا در کشور ما هست قضیه جدیه اما ترس کاذب ندارم... من خودم حدود یه هفته توی بیمارستانی بودم که کرونای ها رو می اوردن اونجا... 

اما باید قضیه رو جدی گرفت...

شاید حالم بده و دارم احساسی برخورد میکنم اما این روزها خیلی اوقات سر نماز اشک میریختم که این بلا از سر تمام مردم جهان علی الخصوص ایرانی ها رفع بشه...

من تحمل غصه دار شدن حتی یه نفر از شماها رو ندارم...

ما بعد از فرمایش رهبری دعای هفتم صحیفه رو چهله گرفتیم...

و چند روزی هست که استاد صمدی آملی هم دستوری دادن و اون دستور رو اجرا میکنیم...

اون دستور عبارتند از اینه:

اون 19 تا بسم الله رو روی کاغذی بدون خط با مداد بنویسید به همون ترتیبی که نوشته شده...

فرمودن بسم الله رو به نیت بسم الله سوره حمد بنویسید چون بسم الله هر سوره با سوره دیگه فرق داره... توی تفسیر مجمع البیان به گمانم اشاره ای شده...

وقتی نوشتید... اون کاغذ همه جا همرهتون باشه... و البته فرمودن مسائل بهداشتی هم رعایت بشه...

ان شاالله در امان باشید...

گویا این بیماری تا 20 فروردین اوج میگیره و بعد از اون دو ماهی طول میکشه تا قضیه در کشور عادی بشه...

خواهش میکنم مواظب خودتون و بچه هاتون باشید...

 

برای من هم خیلی دعا کنید...

واقعا این روزها حالم رو نمی فهمم...

خیلی به دعا نیاز دارم...

داشتم به خانمم میگفتم: دو ساله از کاشان پامیشه میره شمال پدرشو میاره تهران برا درمان و این چیزا، توی کاشان هم کسی رو ندارن. واقعا همتش قابل تقدیره... خداوند به شما و خانوادتون صبر و صحت بده انشالله

 

و روح پدر مرحومتون هم با اولیاء و صالحان محشور باشد قبل و بعد از قیامت.

 

+ سلام :) الان از کجا بدونیم این همه مدت اونجا کرونا نگرفتی؟ :/

خدا اموات شما رو هم بیامرزه...
اگرم گرفته باشم دیگه خوب شدم...
ممنون که سر زدی

خدا صبرت بده رضا :(((((

از وقتی اومدم مشهد می ترسم برم خونه بابام . چون بابام دیابت داره و اگه خدایی نکرده من کرونا داشته باشم و بهش منتقل کنم ...

ممنون
چرا عزیزم؟
مگه علائمی داری؟
رعایت بکنی ترسی نداره که رفیق

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار،

عرض تسلیت دارم خدمتتون.

خداوند روح مرحوم پدر را شاد و با اولیاء طاهرین محشورش کناد و خداوند به شما و بازماندگان عزیز هم صبر و سلامتی و عزت دهاد. ان شاء الله.

ممنون بابت این پست.

سلام برادر
خدا اموات شما رو هم بیامرزه...
ممنون بابت دعای خوبت...
التماس دعا دارم...

سلام برادر

عرض تسلیت، خدا رحمت شون کنه

+ خود این طلسم و ... تکلیفش چیه؟


این ها هم یک سری توصیه های حاج شیخ جعفر ناصری:


⛑ ۱- رعایت احتیاط و دستورات بهداشتی و پرهیز از رفتارهای متهورانه (بی باکانه)


⛑ ۲- پرهیز از ترس بی‌جا و فضای کاذبی که ایجاد شده است و توجه به این نکته که ترس از این قضیه بیشتر از خود آن آسیب زا خواهد بود.


⛑ ۳- توکل بر خدا و توجه به مضمون آیه شریفه ۵۱ سوره توبه:

قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (ترجمه: بگو هرگز ما را جز آنچه خدا برایمان نوشته و مقرر داشته است نخواهد رسید، او سرپرست و یاور ماست و همه مؤمنان باید بر خدا توکل نمایند)


⛑ ۴- نوشتن عبارات زیر و نصب نمودن آن بر درب خانه:

ب س م ا ل ل ه ا ل ر ح م ن ا ل ر ح ی م

بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله انی ارید امانا یابن فاطمه مستمسکا بیدی من طارق الزمن


[✍ تذکر: نوشتن این دعا توسط خود افراد بخصوص افراد صالح، تاثیر بیشتری نسبت به چاپ آن با دستگاه دارد. جهت مشاهده نمونه این نوشته به لینک زیر مراجعه کنید: http://eitaa.com/nasery_ir/3219 ]


⛑ ۵- توسل به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با خواندن زیارت عاشورا


⛑ ۶- توسل به امیرالمومنین علیه السلام با استفاده از ذکر شریف:

یا ابالغوث اغثنی یا ولی الله ادرکنی بلطفک الخفی، لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین (عدد ۱۱۴ مرتبه)


⛑ ۷- قرات روزانه سوره های چهارقُل


⛑ ۸- قرائت روزانه آیت الکرسی


⛑ ۹- نوشتن آیه ۵۱ سوره توبه و نصب نمودن آن بر ورودی خانه:

قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

سلام برادر...
جواب پیامت رو بعدا کامل میکنم...
از دکتر مصطفی و خانم صهبا و بچه هاشون خبر دارین؟
نگرانشونم...
بچه شون خوبه؟

بعدا نوشت:
راستش نمیدونم اسمش طلسم میشه یا ذکر و...
کاری با الفاظ ندارم...

اما این راهکارهای معنوی و استفاده از قرآن و ادعیه همیشه بوده...
فقط توی زمانهای خاص بیشتر بشر بهشون احساس نیاز میکنه...

و اینکه ما هم این دستورالعملها رو از انسانهایی که به نظرمون موثق تر هستن می پذیریم...
همیشه همین طور بوده...
آیت الله ناصری خب انسان متاله و قابل اعتمادی هستن... از شاگردان شیخ عباس قوچانی هستن... وثوق ایشون بر هیچ اهل انصافی پوشیده نیست...
فرمایششون درسته...
تکلیفش اینه که کسی که ایشون رو قبول داره دستور ایشون رو هم عمل کنه...
آقای صمدی هم که من نام بردم هر چند یه مدت در فضای مجازی علیه ایشون هجمه زیاد بوده اما از شاگردان مورد وثوق علامه حسن زاده هستن و وارث بسیاری از علوم علامه...
و دغدغه مندی ایشون برای این نظام و ولایت هم بر کسی پوشیده نیست...
چه اینکه بعد از هشت سال جنگ خودمون باز همچنان خودشون و شاگرداشون در جبهه های عراق و سوریه و لبنان و... حضور داشتن...

از این باب فرمایش ایشون در باب اون دستورالعمل رو عمومی و منتشر کردم...

سلام تسلیت عرض میکنم....

واقعا متأثر شدم. خدا صبر بده انشالله

سلام رفیق...
سلامت باشی... ببخشید که نمی رسم بهتون سر بزنم...

خدا رحمتشون کنه. 

ان شاءالله با استعانت از صبر و نماز حالتون بهتر بشه. 

بزرگان گویند بسم الله من العبد بمنزلة کن من المولا. 

خدا اموات شما رو بیامرزه...
ممنون بابت پیام خیلی خوب و پر مغزتون

سلام

عرض تسلیت، خدا صبر بده به دلتون...

چند روز پیش یادتون بودم که نگران حال پدرتون بودین، ان شاء الله با اولیاء حق محشور باشند...

 

ما حرز امام جواد علیه السلام‌ و آیت الکرسی و... رو‌نوشتیم وکمی تربت توش گذاشتیم و گردنمون انداختیم! البته یکی دو ساله این کارو می کنیم...

سلام علیکم
سلامت باشید.. ممنون بابت دعاتون...

کار خوبی میکنید... ان شا الله به حق صاحب این ماه محفوظ باشید از تمام بلایا...

خبر زیاد که نه، اما بی خبر هم نیستم

با خودشون که صحبتی نداشتم، اما با آقای دکتر که صحبت کردم رو به راه بودن. 6-7 ماه پیش (اوایل بارداری) که از نزدیک دیدمشون، روحیه شون رو خیلی قوی تر از این حرفا دیدم. جنگنده و ... .

کار خوبی کردن که فعلا خودشون رو از این فضا دور کردن. هرچند یه نفر انگار وب شون رو بازسازی کرده.

خلاصه که نگران شون نباش، کوچولوهاشون هم خوبن :)

ممنون که خبر دادی
در مورد پیام قبلی ات هم چیزایی به ذهنم برسه عرض میکنم خدمتت...

سلام علیکم

خدا رحمت کنه پدر بزرگوارتون رو؛ ان شا الله در این ابتلا اجر بی‌حساب صابران روزیتون باشه.

چند روزه به یادتون هستم ‌و‌ دل‌نگران احوال پدرتون بودم، گویا نگرانی بی‌دلیل نبوده. 

ان شا الله خودتون و‌خانواده محترم‌ در صحت و عافیت کامل باشید و بیماران این روزها رو‌ دعا بفرمایید.

سلام علیکم
خدا اموات شما رو هم بیامرزه...

این روزها برای بیماران و مبتلایان و حتی کسانی که نگران سلامتی شون هستم عمیقا و با تضرع دعا میکنم....
ان شا الله این بیماری از کشور دفع میشه و امثال من به خودشون میان که در همه حال باید اهل حضور بود...
از بی حضوری امثال منه که دچار حرمانِ غیبتیم...
وقتی اماممون سلطان اسم الباطن رو ظهور میدن و ما به عنوان مدعیان شیعه گری در ظاهر گرفتاریم باید با همین تکانه ها به خودمون بیاییم...

سلام علیکم.

خدا رحمتشون کنه. متاثر شدم...

ان شاءالله امام زمان عج الله تسلی دهنده دل داغدارتون باشند.

امید به خدا که زودتر بگذره از سرمون.

سلام علیکم
خدا اموات شما رو بیامرزه...
اصلا دعا کردن بعد از نماز رو برای دفع این بیماری از کشور کوچک نشمارید...

همه دست به دعا بلند کنیم

سلام علیکم

چه میشه گفت :(((

انا لله و انا الیه راجعون...

سلام برادر
از دعا غافل نشو...
برای اوضاع کشور و جهان

سلام

ان شاءالله خدا روحشون رو غریق رحمت کنه

خدا صبر بده به شما و خانواده ان شاءالله

سلام عزیزم
ممنون بابت دعای خیرت...
توی مطلب قبلی فرمایشاتی داشتی که فرصت نکردم جواب بدم...
من در جریان هیچی نیستم رفیق...
خیلی هم جنابعالی رو دوست دارم...
به تعارف و اغراق عرض میکنم...

و خدا گواهه اصلا در جریان نیستم چه مسئله ای بین شما و خانم صهبا گذشته...
اصلا من وبلاگ ایشون رو دنبال نمی کردم... هر چند خیلی دوست داشتم بنویسن و هر از گاهی میخوندم...
اما تقریبا پیگیر هیچ وبلاگی نیستم...
شاید یه سلوک شخصی باشه...

برامون دعا کن رفیق...
وقتی رهبری رمودن من به دعای جوانان امید دارم... منظورشون مشخصا جنابعالی و امثالهم هست...
دعا کنید برای اوضاع...
منو هم به عنوان یه رفیق دعا کن....
خیلی عزیزی

یا زهرا... 

ان شا الله هر روز بیش از پیش در حضرت زهرا سلام الله علیه غرق بشید...

روحشون شاد

ممنونم...
خدا حفظت کنه...

سلام علیکم

تسلیت عرض می‌کنم. ان شاء الله روحشان قرین آرامش و رحمت الهی باشد. خداوند به شما و سایر بازماندگان صبر عطا کند.

سلام علیکم
سلامت باشی برادرم...
خدا عزیزانتون رو براتون حفظ کنه...
مراقب خودتون باشید...

سلام برادر

گفتی من تحمل غصه دار شدن حتی یکی از شماها رو ندارم

قطعا برای ما هم چنین حسی نسبت به شما هست 

تسلیت میگم

خدا رحمت کنن پدر رو 

ان شاالله که اون دنیا ائمه دست گیرشون باشن

خدا صبر بده ان شاالله

به امید دیدار

یاعلی

 

 

سلام برادر
ممنونم بابت سر زدن و دعای خوبت...
خدا حفطت کنه...
مراقب خودت باش...

سلام علیکم

واقعا تسلیت می‌گم و از حضرت حق برای پدر بزرگوارتون رحمت و مغفرت و علو مراتب و برای شما صبرجمیل و آرامش و سلامتی آرزو می‌کنم.

عذرخواهی می‌کنم تو این وضعیت سوال می‌پرسم، هر وقت تونستید خوشحال میشم پاسخ بدید، آیا انتشار عمومی این قسم ادعیه که جنبه‌ی توصیه‌های خاص داره، درسته؟ چون در این زمینه از اساتید بزرگ زیاد شنیدم که برخی از دعاهایی که برای خواص نوشته میشه به هیچ وجه نباید عمومیت پیدا کنه تا جایی که حتی ممکنه اثر معکوس داشته باشه. به خاطر همین پرسیدم

سلام علیکم
ممنون بابت دعای خوبتون...
خدا حفظتون کنه...
این ذکر توصیه خاص و خصوصی نبوده... استاد برای انتشار عمومی نوشتن...
ما از شاگرد مورد تایید استاد که حکم استادی ما رو هم داشتن پرسیدیم... خصوصی نیست...
هر کسی خواست میتونه بنویسه و با خودش داشته باشه...

بله اذکار اگر خصوصی باشه نباید عمومی بشه
مثلا ما با همین دعای هفتم صحیفه سجادیه اذکار دیگری رو هم میگیم اما بیانش نکردم...

منظورم این نبود که ایشون با شما در مورد اونچه که بین ما گذشته صحبت کردند بلکه با خودم فکر کردم شاید ایشون در مورد بنده با شما صحبتی کرده باشند که باعث شده برخوردهای شما با من تغییر کنه.

به هر حال بگذریم لزومی نداره الان در موردش بحثی بشه.

 

خوبه با وجود این که هیچ وبلاگی رو دنبال نمی کنید من رو هنوز یادتون هست البته اگر دنبال هم می کردید در مورد من تفاوتی ایجاد نمی کرد:)

اگرچه که ظاهرا تصورات شما از من خیلی قدیمیه چون دیگه خیلی هم جوون به حساب نمیام فقط یک چند سالی از شما جوونترم که اونم شامل روحم نمیشه.

 

و خیلی ممنونم بابت لطفی که به من داری برادر. منم شما رو دوست دارم.

محفوظ باشید ان شاءالله

عزیزی...
منم سی و سه چهار سالمه...
بذار فکر کنم جوونم...
خدا بهترینها رو نصیبت کنه ان شا الله...

بله شما و نظرات خوبت توی وبلاگها اغلب به چشمم میاد... و دوستت داریم برادر...

ممنونم از توضیحاتت

البته این آقای ناصری، پسر آیت الله ناصری هستن، که دست کمی از خود آیت الله در بحث عرفان و اینا ندارن.

حاج آقا صمدی آملی رو هم تعریفشون رو خیلی شنیدم و خیلی هم دلم میخواد اگه بشه ببینمشون اما توفیق حاصل نشده.

طلسم بیشتر منظورم اون شکل های خاص وسط برگه بود، نه بسم الله الرحمن الرحیم ها

راستش اون اشکال خاص رو خودم هم نمیدونم چیه... خانم کنج دنج فرمایشاتی داشتن بعد نطر شما...
من نپرسیدم... و چون دستور هم فقط برای بسم الله بوده... خودم روی کاغذ فقط بسم الله رو به همون ترتیب نوشتم...

اون زمانی که از من در مورد علامه حسن زاده پرسیدید عامدانه مراسم فاطمیه سردار قربانی توی صفه بهتون معرفی کردم...
تا برید اونجا...
چون میدونستم آقای صمدی میرن اونجاو سخنرانی دارن...
و به نطرم توی اصفهان جمع درس و بحثی با مدیریت سردار قربانی و نطارت دورادور آقای صمدی باشه...
گفتم برید اونجا تا شاید یه راهی پیدا کنید...

تا چند سال پیش از این آقای صمدی توی تهران دروس طب هم تدریس میکردن...
جالبه برام که نطرشون اینه که طبی که صرفا بر اساس درمانهای طبیعی میخواد پیش بره در جامعه امروز توفیق کاملی پیدا نمیکنه...
چون مزاج های مردم دیگه کاملا طبیعی نیست و صنعت و آورده های صنعتی بشر مزاجها رو از ریتم طبیعی خودش خارج کرده... (تناقض هایی که بین صنعت و طبیعت هست)
لذا همبن طبی که امروز بر پایه مواد شیمیایی هست با این زندگی و مزاج نیمه طبیعی و نیمه صنعتی مردم سازگاری داره...
و باید تا سبک زندگی مردم اینطور صنعت زده هست ترکیبی از طب صنعتی و طب طبیعی رو بکار گرفت...

اغلب کسانی که توی طب سنتی یا طب اسلامی اشتهاری دارن کلا طب جدید رو رد میکنن... اما نطر ایشون این نیست...
 

سلام علیکم

تسلیت عرض میکنم.

خدا به شما و خانواده محترمتون صبر بده و پدرتون مشمول رحمت و مغفرت الهی واقع بشن.

سلام علیکم
ممنون بابت دعای خیرتون...
خدا سایه والدین شما رو بر سرتون مستدام بداره و شما رو براشون حفط کنه...

به جناب آقای مهربان، با اجازه صاحب وبلاگ:

ظاهرا اگر اشتباه نکنم، شرف الشمس هست. 

+طبق  فرمایش بزرگان، شرف الشمس حق است.  

 

خیلی ممنون...
من چون نپرسیدم، نمیدونستم...
خدا حفطتون کنه...

متاسفانه نتونستم مراسما رو برم

ممنون از شما و خانم کنج دنج

اختیار داری...
مطالعات فلسفی هم داری به صورت منظم؟

اون موقعی که دانشگاه باز بود سعی می کردم داشته باشم. الان دیگه کتابام مونده تهران :)

با یکی دوتا از کتابای سید حسین نصر شروع کردم و الان هم "فلسفه مقدماتی" اقای عبودیت رو در دست دارم

پیشنهادی داری برام؟

نه عزیزم
پیشنهاد در این زمینه برای من بعد از کار در معدن سخت ترین کاره :)))
سید حسین نصر ازش کتاب تاریخ فلسفه اسلامی خوندم... کتابی سه جلدی...
نپسندیدم...
به نظرم نگاهش به فلسفه اسلامی خیلی از منظر غرب هست...
در بین شاگردان فلسفی علامه طباطبایی، استاد دینانی رو از همه بیشتر می پسندم...
حتی به نظر من کاملا واضح از یکی مثل شهید مطهری قوی تر هستن...
کتب فلسفی شهید مطهری رو خوندم اما استاد دینانی رو خیلی جان دار میدونم...

یعنی ممکنه حرفم هم خیلی سند نباشه چون نمی تونم علاقه ام رو به استاد توی نطر دادن کنار بذارم...
عمیقا نگاه فلسفی شون رو دوست دارم...
اما خب خودم توی فلسفه و عرفان تربیت شده و رشد یافته کتاب معرفت نفس علامه حسن زاده هستم...
اونم زیر نظر استاد...
کلا نظرم اینه که ترجیحا فلسفه بدون استاد خونده نشه بهتره...
اکثر نقدهایی که به ملاصدرا و امثال علامه طباطبایی میخونم اغلب به خاطر استاد ندیدن در فلسفه و عرفانه...
کتاب خونده ها اما حرف نشنیده...
من یه زمانی خیلی تنهایی کتب فلسفی میخوندم... اما وقتی تحت نظر استاد معرفت نفس رو شروع کردم به خوندن در حدود 5 سال 13 درس از 153 درس رو خوندم...
و به نظرم همون 13 درس خیلی برام کار رسید...
خیلی بیش از تصورم...
در مقایسه با مطالعات قبلی ام عرض میکنم...
استاد عبودیت رو هم نمی شناسم...
کلا خوب میکنی که در کنار طب دغدغه های فلسفی ات رو هم داری....
خدا کمکت کنه...

سلام علیکم بزرگوار. روحشون قرین رحمت الهی ان شالله. تسلیت عرض میکنم خدمت شما.

سلام علیکم
ممنونم... خدا ان شاالله سایه پدر و مادرتون رو بالای سرتون حفظ کنه...
خانم الف من میدونم یه سری از مخاطباتون به شما تعلق خاطر دارن...
و این رو هم میدونم اگر شرایطتون وفق میداد وبلاگ نویسی رو رها نمی کردید...
حتما بهترین راه رو انتخاب کردید...
اما پیشنهاد میدم گاهی به وبلاگاشون سر بزنید و براشون نظر بذارید...
حتما خوشحال میشن...
و خدا هم خوشحال میشه...
من که همه مخاطبان شما رو نمی شناسم شما خودتون بهتر میشناسید... بعضی ها با شما صمیمی تر بودن...
مثلا یکی از مخاطبانی که میدونم با دیدن نظرتون مخصوصا توی این روزها خیلی خوشحال میشن خانم مهتاب هست... چون چند وقت پیش دیده بودم که نوشته بودن دوست دارن شما دوباره برگردید...
امیدوارم روی پیشنهادم فکر کنید...
بازم شما خودتون به شرایطتون آگاه ترید و صلاح رو بهتر تشخیص میدید...

قربانت، ممنونم

ترم پیش فلسفه داشتیم، استادمون هیات علمی دانشگاه امام صادق و از شاگردان ایت الله مصطفوی بود.

پیشنهاد اون هم بعد از طی مقدمات، مطالعه ی معرفت النفس علامه حسن زاده بود

البته واقعا واقعا فلسفه بدون استاد خیلی سخته و گره ای که با مطالعه ممکنه یک هفته طول بکشه تا باز بشه، یک استاد در چند دقیقه می تونه کمک کننده باشه.

استاد حالا از کجا پیدا کنم ؟ :)))

با فیلم تدریس و اینا کار حل میشه؟

نظرت راجع به دروس فلسفی حوزه (بدایه و نهایه و اینا) چیه؟

چه جالب...
طب سنتی فلسفه هم تدریس میکنن؟
چه کار قشنگی...

اصلا بحث استاد و علمش نیست... بلکه کسی که فلسفه و عرفان رو به حقیقت خونده باشه به مرتبه ای از ولایت تکوینی میرسه... و تحت نظر اون استاد فلسفه و عرفان خوندن یعنی تحت ولایت مطالعه داشتن...
برای همین میفرمایند اگر نصف عمرتون رو در پیدا کردن استاد بگذرونید ضرر نکردید...
منظور استادی هست که به ولایت تکوینی رسیده باشه...

اما وقتی همچین کسی رو پیدا هم نکنیم باز راه بسته نیست...
همین راهی که شما دارید میرید درسته...

بدایه و نهایه هم خیلی خوبه...
اما فکر نمی کنم برای شروع خوب باشه...
یه شرحی هم آقای صمدی از کتاب نهایه نوشتن و تو بازار موجوده... اونم خیلی خوبه...

اگر خواستی معرفت نفس رو بخونی با شرح آقای صمدی بخون...
فایل های صوتی سخنرانیش موجوده توی نت...
اون خیلی بهت کمک میکنه...

با سپاس فراوان و تقدیمات گل و اینا

عزیزی
ان شاالله به بهترین راهها هدایت بشی
دست ما رو هم بگیری...

 

سلام

من تازه پست های جدیدتون رو دیدم

و از اعماق جان ناراحت شدم

تسلیت میگم بهتون

خدا رحمت‌شون کنه و به شما صبر و اجر بده

 

سلام علیکم
سلامت باشید...
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه و عزیزانتون رو براتون حفظ کنه...

سلام علیکم و رحمت الله

ممنونم از پیشنهادتون بزرگوار.

ان شاءالله، حتماً فرموده شما رو به قدر وسع انجام میدم.

سلام
خیلی ممنون...
لطف میکنید...
ان شا الله در مسیر ولایت ثابت قدم باشید

سلام.

واقعا نمیدونم در مصیبت پدر چه می‌شود گفت. من واقعا از بابت تاخیر در تسلیت عذرخواهی میکنم. با خوندن پستهاتون متاثر شدم.

ان‌شالله خدا به شما و خانواده محترم به خاطر مصیبتتون اجر جزیل و صبر جمیل عنایت کنه و ایشون رو هم‌نشین سفره اولیاء خودش قرار بده.

خدا رحمتشون کنه.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

ممنونم بابت نکاتی که در پستها فرمودید.

سلام
خیلی ممنون از توجهتون...
خدا سایه والدین شما و عزیزانتون رو براتون حفظ کنه...
اموات شما رو هم مورد رحمت قرار بده...
ممنون بابت دعای خوبتون...

اختیار دارید...
موید باشید به تاییدات الهی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan