سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

حس تنفر و امام رضا علیه سلام

چند روز پیش تماس گرفت و گفت مشهد هستم...

گفت حالت چطوره؟!

کمابیش در جریان مشکلاتم بود...

گفتم حالم رو بگم شاید تعجب کنی...

با تعجب پرسید چیزی شده؟

گفتم نه... فقط حدود چند ماهی هست که راه منطقم و دلم از هم جدا شده...

حس هام رو نمی فهمم... یعنی منطقم ،حس هام رو تایید نمیکنه...

گفت: فلسفیش نکن... 

گفتم: هر روز تنفرم از آدما بیشتر میشه... براش دلیل منطقی پیدا نمیکنم... همین که منطقم، تنفرم رو تایید نمیکنه خوشحالم که گذراست... و میفهمم چیزی بهم عارض شده...

گفت: از همه؟

گفتم: آره...

گفت: حتی از استاد؟

مکث کردم و گفتم: از استاد عصبانی هستم... اما متنفر نیستم...

شکلک ناراحتی فرستاد برام و با تعجب پرسید چرا؟

گفتم: میگذره... چون منطقم حس هام رو تایید نمیکنه... هی دنبال ریشه اش میگرده...

 

گفت: الان مشهدم عصری میرم حرم... چکار کنم برات؟

گفتم: به امام رضا بگو یه مهر دارم که روش با خط درشت و خوش نستعلیق نوشته: یا امام رضا

توی چند ماه اخیر تنها چیزی که حالم رو خوب کرد و دلم رو محکم کرد نگاه کردن به این نوشته حین نماز بود...

حتی مهر کربلا هم دارم... اما این مهر خیلی بهم آرامش میده...

فقط همین رو بگو به امامم... " حین نوشتن این چند خط ،بغض کرده بودم و کم مونده بود اشک بریزم... اما جلوی همکارام خودداری میکردم...



به وضوح از فرداش حالم بهتر شد و حس میکنم یکی یکی گره ها داره باز میشه... و دارم ترمیم میشم

 

هیچ وقت این قدر حس تنفر و انزجار رو تجربه نکرده بودم...

خیلی در خودم فرو رفتم تا ببینم چی  به خورد باور من رفته بود که نتیجه اش شده بود این تنفر...

حتی از پدر و مادرم هم متنفر بودم...

فقط حس شفقتم کار میکرد و به خاطر شفقت زیادم خودم رو جلوی زن و بچه ام کنترل میکردم...

که آخرش خانمم فهمید... و به اون هم گفتم چمه...

خیلی خوب درک کرد حالم رو...

 

خودم علت این حد از تنفر رو پیدا کردم... شاید روزی در موردش نوشتم...

با توجه به شناخت معیوبی که خودم دارم اینطور میفهمم این حس تنفری که درگیرش شده بودم به خاطر اسراف زیاد در دلسوزی و شفقتم بوده...

باید شفقت خودم رو مدیریت کنم...
و البته نیتم از شفقت رو هم مراقبت کنم...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan