سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

منو درگیر خودم کن

یه سوالی دارم:

هر کی میخونه روش فکر کنه و بهم جوابی بده...

اگه یه روز متوجه بشید کسی هست که چند سالیه که دوستتون داره...

خیلی زیاد...

بدون اینکه مزاحمتی ایجاد کنه جویای احوالتون هست همیشه...

پیشرفت هاتون عمیقا خوشحالش میکنه... بابت شکست هاتون رنج میکشه...

هرگز هم به فکر تصاحب شما نیست...

 

نکته ی خیلی خیلی مهم اش هم اینه که اون شخص نه امام هست... نه ولی خدا...

یکی هست مثل شما... اما عمیقا نسبت به شما دلسوزه...

واقعا غصه تون رو میخوره...



اگر بدونید همچین کسی رو دارید واکنشتون چیه؟

چکار میکنید؟



دوباره تکرار میکنم... فکرتون رو خارج کنید از اینکه اون شخص یه انسان خیلی مقدسی باشه...

اما خب کسی که اینقدر بدون چشم داشت بتونه دوستمون داشته باشه قطعا یه وسعت روحی ای داره...

منتها از اون سطوح بالا بیایید پائین...

 

هوم؟



بعدا نوشت:

توانمندی هاش هم خیلی بیشتر از شماست...

 

خوشحال میشم انتظار داری چیکار کنم؟

فقط خوشحال میشی؟

بعدش؟

هیچی دیگه خوشحال میشم از داشتن همچین آدمی کار دیگه ای باید بکنم؟

من از شما میپرسم...
به خوشحالی اکتفا میکنی؟

خوشحال میشم و خدا رو شکر میکنم بابت داشتن همچین آدمی و قدرش رو میدونم دیگه چیز بیشتری به ذهنم نمیرسه

فرض کن یه دفعه متوجه بشی دولت 1 میلیارد پول ریخته تو حسابت..
خوشحال میشی و از دولت قدردانی میکنی و تمام؟
حتما اون کارت بانکی ات رو هم میدی دست یه نفر دیگه... :)

نه نمیدم دست یه نفر دیگه ولی همین خوشحال میشم و خدا رو شکر میکنم 

باشه...
ممنون بابت پاسخت

و خیلی ممنون که مشارکت کردی

خوشحال میشم و در ادامه، بستگی داره همجنس خودم باشه یا نه. البته فکر کنم منظور شما هم غیر همجنس بوده

همجنس و غیرش رو نمی خوام موضوعیت بدم...
هر کدوم که خودتون دوست دارید فکر کنید... و این پیش فرض رو هم بذارید که هیچ حرامی اتفاق نمی افته

چون بحث جنسیت به خاطر حرمت های شرعی و حریم هاست...
اگر میخواید واقعی تر فکر کنید... و تصور کنید... فکر کنید همجنس خودتون هست...


شنبه ۱ مرداد ۰۱ , ۱۶:۴۹ صـــالــحـــه ⠀

سلام :)
من فکر کردم و جواب‌هایی که به بقیه کامنت‌ها دادید رو هم در نظر گرفتم.
من سه تا کار میکنم:
یکی اینکه در هر موقعیتی دعا می‌کنم براش و از خدا می‌خوام بهترین‌ها براش رقم بخوره.
دوم اینکه یه حریمی رو باهاش حفظ می‌کنم و در مسائل زندگیش کنجکاوی نمی‌کنم. (تا حد ممکن :))
سوم اینکه سعی می‌کنم گمش نکنم و ارتباطم رو حدالامکان کامل قطع نمی‌کنم چون خیلی حیفه.
فعلا این‌ها به نظرم اومد. 

سلام

میشه بپرسم چرا حیفه؟
شنبه ۱ مرداد ۰۱ , ۱۶:۵۶ صـــالــحـــه ⠀

واضحه چون امیر المومنین فرمودند: عاجزترین مردم کسى است که از به دست آوردن دوستان عاجز باشد و از او عاجزتر کسى است که دوستانى را که به دست آورده از دست بدهد.

و اگر ارتباطم کامل قطع بشه مصداق از دست دادن یک دوست خیلی خوبه. 

خب سوال منم همینه...
چرا از دست دادن دوست خوب خسرانه؟
چررا امیرالمومنین فرمودن ضرر میکنید؟

توی چی ضرر میکنیم؟
اینکه یه حس خوبی رو از دست میدیم؟

بعدشم اگر اون شخص رفتنی بود که احتمالا تا حالا باید میرفت...
بلاخره قطعا بدی هامون رو هم دیده...
چرک ها رو هم دیده...
اما با همه ی اینها دوستمون داره...

زیاد هم دوستمون داره...

پس باید اینو هم اضافه کنم... اون ولمون نمیکنه... مگر اینکه ما دیگه نخوایم اون رو...

من ازش می‌پرسم چرا دوستم داره و چی‌کار کنم بیش‌تر دوستم خواهد داشت.

سلام
دو تا سوالتون خیلی سوالات خوبی بود
اگر توی سوال اولتون جوابی گرفتین که براتون زیبا بود... آیا حاضرید برای سوال دومتون از خودتون مایه بذارید؟
به خودتون سختی بدید مثلا؟

سلام علیکم

 

به نظرم پاسخ خود شما در خود تیتر هست.

 

و دقیقا دیروزداشتم به یه بنده خدایی در مورد همین موضوع صحبت می کردم.

در مورد این جنس دوست داشتن

و هر نوع دوست داشتنی هرقدر متعالی

بدون توقع و دادن بدون طلب داشتن

 

اما آخر سر این خودمونیم که باید این مسیر رو بریم

اون فرد هم همین طور

 

نهایتش اینه ما می تونیم کمک باشیم برای فردی که دوستش داریم

و مانع نباشیم

 

نمی دونم چه قدر پاسخم به صحبت شما ربط داشت.

و نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا خیر

 

سلام علیکم

فرمایش شما رو میفهمم...
درسته...

من نمی خوام رابطه با اون شخص رو تبیین کنم
یا مسئولیت در قبال اون شخص رو..

اون شخص طبق نظر خانم صالحه توی نظر بعدی... خودش داره بهره میبره... دوست داشتن و عشق ورزیدن سرشتش شده...
من میخوام یه تصویری بدم...
مهمه که تصویر شفافیت داشته باشه...
تا ببینم آدما در مقابل اون تصویر چه واکنشی دارن...

راستش خودم حس میکنم این تصویر برای خودم داره ایجاد میشه...
هی تمایلات خودم رو در مقابل این تصویر بررسی میکنم...
هی به جوابهای قشنگ میرسم...

برای همین واکنش هر کدوم از مخاطبان برام خیلی خوشایند و ارزشمنده...
شنبه ۱ مرداد ۰۱ , ۱۷:۱۵ صـــالــحـــه ⠀

https://www.hawzahnews.com/news/408470/%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%89-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3

 

این لینک رو بخونید.

به نظرم در هیچ ارتباط معنوی‌ای اینطور نیست که یک نفر بهره محض ببره و دیگری فقط در حالِ مشقت کشیدن باشه که بهره برسونه. مثلا رابطه استاد و شاگردی هم قطعا استاد بهره‌هایی می‌بره.

رابطه دوطرفه‌است. در مورد رابطه دوستی، دوست یاری رسان هست. یاری کردن و دریافت کردن یاری که هر دو مصداق احسان هستند، هر دو خیلی امور مهمی هستند. ردّ احسان حرامه.

پس چطور از دست دادن دوستی که بالقوه پر از یاری و احسان هست، مصداق عجز و ناتوانی نیست!؟

پس اگر اون شخص رفتنی بود، اصلا مطرح نیست. اگر وسعت روحیش از من بیشتر باشه این ظرفیت احسان و یاری رو درک می‌کنه و نمیره. هیچ وقت.

اون لینک خیلی خوب بود...
کاملا قبول دارم اون حرفها رو...

استدلال شما هم کاملا درسته...
اما میخوام متوجه یه محرومیتی بشیم که اگر برامون به تصور برسه حالمون تغییر میکنه...
اون ضرر، مشخصا خبر از یه محرومیتی داره...
که روح و سرشت و طینت انسانها شدیدا طالبش هست...
توی اغلب سطوح روحی طالب اون هستن...


شنبه ۱ مرداد ۰۱ , ۱۷:۴۹ صـــالــحـــه ⠀

محرومیت از دوست، مخصوصا دوست ایمانی (اصطلاحا خواهر_ برادر)  رو اون‌هایی که خارج ار کشور به مدت طولانی مجبورند زندگی کنند خیلی خوب درک می‌کنند. من درکش کردم و شدیدا مانع رشد انسان هست. دوست انسان رو خیلی رشد میده‌. با نداشتن دوست خیلی ضرر می‌کنیم و از همه اینا بدتر رها کردن دوست هست که خیلی خیلی خیلی دردناکه :(

تقریبا گفتید اون محرومیت رو...
اما من براش یه کلمه در نظر گرفتم...
که الان اون کلمه رو استفاده نمی کنم...

چون کلمه من به ذهن ها جهت میده و من اینو دوست ندارم...
هر کسی وقتی از منظر خودش پاسخ میده خیلی برام گشایش بیشتری میاره...

همه نظرات خوب بودن...
سوالات خانم مهتاب هم خیلی برام جالب بود...
قشنگ سوالات آدمی هست که استعداد مبتلا شدن به دوست رو داره... و البته استعداد خیلی خوبیه...
و ان شا الله همه مون داریم...

فکر کنم آره. چون دوستی این فرد خیلی صادقانه به نظر می‌رسه.

خیلی ممنونم بابت مشارکتتون...
جواب هاتون خیلی برام الهام بخش و انگیزشی هست

دعا میکنم به همچین دوستی مبتلا بشید :)
یا دعای بهتر اینکه ان شا الله وقتش برسه و این دوست خودش رو به شما نشون بده
جوری که برید همین سوالات رو ازش بپرسید

سلامت باشید. البته اینا تئوریه دیگه... در عمل که کمیت من یکی حداقل خیلی لنگه متاسفانه.

تئوری ارزشش رو نداره درباره موضوعی به این مهمی ذهن شما رو درگیر کنم
کاش خدا بهم یه بیانی بده تا بتونم در این مورد بنویسم...

من فقط تنها تکنیکی که استفاده کردم این بود که سعی کردم جوری براتون تصویر سازی بکنم که بتونید محسوس تر درکش کنید...
قبول دارید حتی فکر کردن بهش هم زیباست؟

و این واقعیت داره...
واقعی تر از هر واقعیتی...

چی بگم؟!!
در عمل کمیت هممون لنگ میزنه... اما اونقدر بد نیستیم که دوستمون نداشته باشن...
دوستمون دارن... خیلی بیشتر از چیزی که تو مطلب گفتم...
شنبه ۱ مرداد ۰۱ , ۱۸:۵۱ صـــالــحـــه ⠀

منم به نوبه خودم از شما خیلی ممنونم. واقعا این بحث برای منم خیلی راهگشا بود. مخصوصا برای بخشی از پایان‌نامه‌م :))

خواهش میکنم
فکر کنم دیگه حق پیدا کردم که پایان نامه تون رو هم بخونم 

بله قبول دارم؛ حتی فکر کردن بهش هم زیباست...

ان شا الله روزی همه مون در واقعیت...
به همون مقدار که دست نیافتنی به نظر میرسه
دقییییقا به همون مقدار جلو چشممون هست... و دست یافتنی...

فقط باید گفت:
یا مقلب القلوب والابصار...
حول حالنا...

باهاش عروسی می کنم. 

من از دوست داشتن و دوست داشته شدن بی نهایت می ترسم

 

الان چرا طرف باید همین جوری یهویی دوست مون داشته باشه ؟ 0-0

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan