سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

همسری زیبا

پسرم:

اگر میدانستم در سن ازدواج عقلی قوی نداری و ممکن است دچار مقایسات شیطانی شوی و مثل خیلی از ماها گاهی اوهام بر تو غلبه کند به تو پیشنهاد میدادم در ظاهر همسرت هم توجهی جدی کنی تا همسری را انتخاب کنی که ظاهرش هم به دلت بنشیند و یک زیبایی متعارفی داشته باشد... تا مبادا دچار مقایسه ظاهر همسرت با زنان دیگر شوی که در این شرایط از "شر وسواس خناس" برای تو بسیار نگرانم...


اما اگر بدانم عقل قوی ای داری و دچار قیاسات شیطانی نمیشوی به تو توصیه میکنم فقط به باطن همسری که میخواهی انتخاب کنی توجه کن... و اگر دختری را دیدی که باطنی نورانی دارد و سعه وجودی دارد سعی کن هرگز از دستش ندهی ولو از نگاه دیگران بهره چندانی از ظاهر نداشته باشد و به تو قول میدهم که اگر خودت عاقل باشی و همسری زیباسیرت انتخاب کنی که از نطر دیگران ظاهر زیبایی ندارد ، هرگز در چشم تو زشت جلوه نخواهد کرد... به تو قول مردانه میدهم...


در یکی از تعاملاتم با اقوامی، با طلبه ای جوان از اهالی کرمان مواجه شدم و مصاحبت کردم... این طلبه عزیز بسیار شبیه سیاه پوستان افریقایی بود... مثل افریقایی ها صد در صد سیاه نبود اما واقعا سوخته بود... و شبیه اونها بینی پهن و....

اما این جوان آنقدر باطن ناز و زیبایی داشت که تمام حالات چهره اش برای من شبیه عشوه گری زیبارویان جهان بود... هر وقت میخواستم به خانه آن فامیل بروم میگفتم اگر آن دوستمان هم هست بگویید بیاید ما دلمان برایش تنگ شده...

بسیار زیبا صحبت میکرد... بسیار بجا صحبت میکرد... تحلیلهایش قند در دلم آب میکرد... طوری جذبش میشدم که حتی حالت های چهره اش در زمان تفکر یا سخن گفتن یا سکوت، برایم خیلی زیبا بود... و دوست داشتم نگاهش کنم... انگار که او نبود که سیه چرده و ظاهری به حسب دیدگان ظاهری، زشت داشت...


ان شا الله خدا به تو همسری زیبا سیرت عطا کند که زیبایی صورت بیشتر به زاویه و وسعت نگاه تو برمیگردد تا واقعیت بیرونی...

راستی درک سیرت زیبای انسانها نیازمند یک درّاک لطیف است... باید عقلت لطیف شود تا تشخیص دهی... پس در لطافت درکت با ولایت مداری و تهذیب و تفکر کوشا باش





Designed By Erfan Powered by Bayan