سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

امتحانِ اعتماد

من اعتراف ستاد کل رو می پذیرم مبنی بر خطای انسانی...

یاد یه چیزی می افتم:

استاد میفرمودن مسیر توحید مسیر پر تلاطم هست... مانند دریایی مواج هست که وقتی با مصیبت ده قدم جلو رفتی ناگهان موجی از راه میرسد و تو را از جایگاه اولت هم عقب تر میراند...

برای همین ابن سینا میفرماید در هر عصری اوحدی (تک تک مردان) از انسانها موحد میشوند... 

یا حافظ میفرمایند:

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حایل

کجا دانند حال ما سبک باران ساحل ها...

 

دوستان خوبم و مخاطبان بزرگوارم...

من نمی تونم ذهن شما رو به مسیری که خودم اعتقاد دارم و فکر میکنم هدایت کنم... اما معتقدم حکمتی در این خطای انسانی نهفته هست...

عملیات عین الاسد فوق العاده عالی انجام شد...

عااااالی بود...

اونقدر دقیق و مهلک بود که کسانی که یه نیمچه اطلاعات نظامی دارن غرق در سرور بودن... جوری بزنی که یک پایگاه بزرگ موشکی ابر قدرت نظامی دنیا در آماده باش کامل نتونه حتی یه موشکت رو هم ردگیری کنه و تازه در حمله سایبری هم مغلوبت بشه و رعب و وحشت همه هیمنه پوشالی اش رو بگیره...

یاد قضا شدن نماز صبح هایی افتادم که تا روز قبلش نماز شب هام رو هم میخوندم...

حکمت این خطای انسانی بسیار شبیه به حکمت قضا شدن نماز صبح هام اون هم برای چند وقت پی در پی بعد از ابتهاج از خواندن چند شب نماز شب هام هست...

مسیر توحید این فراز و فرودها رو داره...

فقط یک کلمه:

به نیروهای امنیتی کشورتون بی اعتماد نشید...

این خیلی مهمه



بعدا نوشت:

توصیه میکنم مصاحبه سردار حاجی زاده رو هم گوش بدید، من تمام فرمایشاتشون رو باور کردم

 

شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۴:۱۲ صـــا لــحـــه

منم می‌تونم قبول کنم که خطای انسانی بوده... احتمالا حکمت الهی هم به این خطا تعلق گرفته.

ولی حتما باید به این خطا، خیانتِ خائنینِ داخلی رو اضافه کرد.

بله...
حساب خائنین حتما جداست و حکمت الهی، منافاتی با محاکمه شدنشون نداره...

چرا از همون اول اعتراف به اشتباه نکردند؟

چرا خواستند ماستمالی کنند و بخاطر فشار کشورهای دیگه و اومدن گروه های نظارتی اعتراف کردند؟

 چرا در شرایط ویژه پروازها لغو نشد؟


توصیه میکنم مصاحبه سردار حاجی زاده رو گوش بدید
اون گفته ما اعلام کردیم آسمون کشور رو کلیِر کنید
پروازی شکل نگیره...
قطعا مسئولینی که به این هشدار تن ندادن مقصرن... و باید محاکمه بشن...
در مورد تاکید سازمان هواپیمایی بر نقص فنی هم نکاتی گفتن...

اون مصاحبه رو گوش بدید...
البته عرض کردم: من فرمایشات سردار حاجی زاده رو باور کردم...
هر کسی خودش تصمیم میگیره چطور به مصاحبه اش واکنش نشون بده...

با سلام

اینکه وحدت شکل گرفته بین مردم در شهادت سردار، بعد از این اتفاق تبدیل به تفرقه و به هم پریدن (معذرت میخوام از این تعبیر ولی چیزیه که به چشم داریم می بینیم) میشه، امتحان الهی هست یا عذاب الهی؟ مرتکب خطایی شدیم آیا؟ یا غربالی هست که وعده داده شده؟

یه حسی میگه خطای انسانی، یا خیانت بوده یا از جانب عاملی غیر از سپاه. 

کاش واقعیت ماجرا روشن بشه...

 

سلام علیکم
ببینید درسته عرصه سیاست خیلی پیچیده هست اما راه درکش پیچیده بودن محاسبات ذهنی ما نیست...
اتفاقا برعکسه...
هر چقدر ساده تر نگاه کنیم (نه به معنای منفی و عوامی اش) بیشتر متوجه پیچیدگیش میشیم...
وقتی خود سردار حاجی زاده میگن خطای انسانی بوده... یعنی خطا پیش اومده...
حداقل در شلیک راکت خیانت یا نفوذی در کار نبوده...

نه عذاب الهی نیست...
بی شک امتحانه...
بی شک...
هم برای مردم و هم برای مسئولین...

من نمیدونم چرا همش ما باید امتحان بشیم؟!

امتحان درستکاری و صداقت برا مسئولین نیست دیگه؟

مصاحبه رو گوش دادم،ایشون میگه صبح جمعه مشخص شد اما خب باز تعلل کردند تا امروز که رسانه ای شد.

نمیدونم ٤٨ساعت چی بررسی شده دقیقا؟! وقتی که رسانه های غربی سریع اعلام کردند که رادارها و تصاویر مادون قرمز ماهواره ای گویای اصابت موشک هست.

 

از اونور هم توجهتون به این مسئله جلب میکنم:

رئیس سازمان هواپیمایی فرموده بودند برخورد موشک با هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیرممکن است و چنین شایعاتی هیچ منطقی ندارد. از لحاظ علمی!!! فقط می توانم بنویسم مایۀ تأسف!!! شرم. شرم.شرم.

 

+ای کاش مسئولین انقدرررر احساس خدمت و وظیفه نداشتند....رها میکردند ما رو.

همش ما امتحان نمیشیم...
همزمان همه مون در مسیر الیه راجعون امتحان میشیم...
اینکه چرا بعد از سه روز رسانه ای شد میتونه دلایل زیادی داشته باشه...
اما شک ندارم حب و بغض های ماها تعیین میکنه که کدوم دلایل رو واقعی بدونیم...

امام معصوم فرمودن اگر نسبت به مومنی سوءظن پیدا کردید 70 دلیل بیارید که دارید اشتباه میکنید... اگر بعد از 70 دلیل باز هم قانع نشدید نفس خودتون رو سرزنش کنید که تو چقدر خبیثی ای نفس...

اینکه چرا سه روز طول کشید اعلام بشه:
نفس یکی بهش میگه اینا از پیگیری غربی ها ترسیدن و زودتر اعلام کردن...
یکی هم میگه اون حادثه براشون شُک بوده و تحققیقات و تطبیقاتی داشتن و آخرش هم رهبری روز جمعه فرمان دادن که صادقانه و صریح به اطلاع مردم برسونید...

ببینید بزرگوار لازم نیست اینقدر توی ذهنتون تحلیل کنید تا درست و غلط رو برای خودتون مشخص کنید...
ببینید نسبت به کدوم دسته و گروه و منش و تفکر سوء ظن دارید و به کدوم طرف حسن ظن دارید
منطق شما در نهایت مغلوب تمایلات و ظن های شما خواهد شد...


سلام

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی اقتدار رهبری در خاور میانه ست.

وقتی دست زخمی میشه یا گوشه ناخنش عفونت میکنه قطعش نمیکنن. اون عفونت رو برطرف میکنن.

محکم از سپاه دفاع کنید! کسی حق نداره سرباز وطن رو تحقیر کنه! وگرنه وطن پرستی نداره!

خاطی مجازات خواهد شد. اما سپاه و ارتش همیشه برادر و یاور ما هستن و به کوری چشم دشنمان همیشه عزیز هستن.

از هر ترببونی که دارید باید استفاده کنید برای حمایت از سرباز وطن. وظیفه دارید...وظیفه داریم.هممون!

 

ممنون از مطلبتون

 

سلام
قرعه به نام سپاه افتاد...
اما واقع اینه که اگر از نگاهی بالاتر نگاه کنیم این امتحانی بزرگ هست
مسیر ولایت همینه
من یک سوال جدی دارم:
مردم و امت کجا و چگونه و کی باید در معرض یک زندگی ولایی قرار بگیرن؟
چجوری باید با ادبیاتش آشنا بشن؟


سلام

بشینیم کنار و دورادور ببینیم. نگاه کنیم و ببینیم که خدا چقدر قشنگ داره باهامون بازی می کنه.

جدن قشنگ نیست، بازی خدا؟

رشته ای بر گردنم افکنده دوست

می کشد هرجا که خاطر خواه اوست

سلام رفیق
نشسته بودم پیش پدرم توی بیمارستان...
دکترش اومد و دانشجوها هم دور دکتر رو گرفته بودن...
دکتر و یک دانشجو با هم حرف میزدن... راحت میتونم بگم 50 درصد حرفهاشون رو نمی فهمیدم به خاطر اصطلاحات تخصصی و علمی شون...
اما اون دانشجو انگار داشت چیزهایی یاد میگرفت...
با خودم میگفتم اون دانشجو قدرت شنیدن داره و داره رشد میکنه در این علم...
اما من هنوز با ادبیات اینها آشنا نیستم و قدرت شنیدن پیدا نکردم...لذا این رشد برای من در این گفتگو میسر نیست...

فرمایشی که فرمودید دقیقا درسته...
باید گوشی داشته باشیم تا کلام خدا رو در اتفاقات و وقایع بشنویم...
اونوقت زبانمون هم گویا میشه...
باید ادبیات گفت و شنود با خدا رو یاد بگیریم
بله قشنگه...

سلام

ماها مرگ شوخی گرفتیم.

فراموش کردیم مرگ دست خداوند و یه زمانی براش تعیین شده

سلام
به لطف خدا و عنایت امام زمان از این مرحله به زودی و به خوبی عبور میکنیم...
شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۶:۳۶ پلڪــــ شیشـہ اے

خیلی حالم بده. خیلی

کسی مثل من باور می کنه ولی خسته شدیم از بد دهنی و کثافت پراکنی ها. 

امروز صبح احساس کردم عمود خورد توی فرق سرم ...

بعضی ها که حتی یه تسلیت خشک و خالی هم نگفته بودن برای فوت این هموطنان، امروز یقه دریده بودند به رسم خون خواهی و اثبات فلان و فلان ...

یه عده ای هم که برای سردار گریه می کردند و ناراحت بودند، ورق شون باز برگرشت روی همون مواضع گذشته ...

خدا کمک کنه. روزای خیلی سختیه.

تحملش خیلی وحشتناکه ...

سلام علیکم
وقتی بدونیم راه حق و راه ولایت چه راهی هست از اقبال میلیونی مردم رویا بافی نمی کنیم...
خیلی خوبه که اقبال میلیونی کردن... موجب رشد خودشون میشه...
اما حالا که اومدن وارد وادی رشد شدن یعنی ادعا کردن که ما راه حاج قاسم رو دوست داریم...
در نزد خدا ادعا کردنشون پسندیده تره تا ادعا نکردنشون...
خدا دوست داره بنده هاش برای راه حق مدعی بشن...
وقتی مدعی شدن خدا بلافاصله میگه بیایید عدعیان کوی من... بیایید...
هنوز خیلی رجس و ناخالصی دارید...
بذارید کمی تطهییرتون کنم...

من شاید بیشترین تاکید رو توی این محیط در قضیه عاشورا روی این جمله یا تایید امام حسین کردم: دلهای کوفیان با شماست اما شمشیرهایشان بر علیه شماست...
و همواره تاکید کردم هر کدوم از ما میتونیم دلهامون با راه حق باشه اما اون طهارت و سعه ی کافی رو برای همراهی حق نداشته باشیم

جامعه اسلامی و هر انسانی که یک کورسوریی از فطرتش هنوز کار میکنه دلش با حق و جریان حقه...
اما همراه شدنش با حق به این سادگی ها نیست...
مردم در شهادت حاج قاسم ادعای همراهی با جریان حق کردن...
لذا باید برای این همراهی قابلیت و سعه پیدا کنیم...
مردم با مواجه با این اتفاقات به مرور به رشد میرسن...
من و شما با شنیدن طعنه و کنایه و تحقیر و تمسخر و عکس العمل درست در مقابل اونها به اون رشد میرسیم
همه مون داریم برای همراهی با حق آماده میشیم...
ان شا الله تا ظهور آقامون اتفاق بیفته...

موج بزرگ که خیر، موج سهمگینی بود. و قدرت پرتابش به عقب فوق تصور ما. اونم درست وقتی که حس کردیم بعد شهادت سردار و انقلابی که با خونش به پا شد حداقل چندین سال جلو افتادیم. ولی حالا می‌بینیم نه، شاید چند ده سال هم پرت شدیم به عقب! 

خدایا داری چکار می‌کنی باهامون؟ :(

نهههه
اصلا اینطور نیست بزرگوار...
ما اصلا به عقب پرت نشدیم...
در مثال همون موج بزرگ و پس زده شدن کافیه...
من اینجاها همیشه مثال بچه ای که میخواد تازه راه بیفته رو میزنم...
یه بچه وقتی میخواد تازه راه بیفته یکی دو قدم میره بعد زمین میخوره...دوباره بلند میشه... باز زمین میخوره...
میدونید اگر بچه اصلا زمین نخوره و یه دفعه مثل ماها راه بره چه اتفاقی براش می افته؟
چون هنوز استخوناش اونقدری مقاوم نشد پاهاش ممکنه پرانتزی بشه...
با زمین خوردن و فشارهای مقطعی استخوانهاش دارن مقاوم سازی میشن...
این حکمتی پشتشه...
اگر ماها بدون زمین خوردن مستقیم بریم جلو... دچار انحرافات میشیم...
چون صاحب عصمت نیستیم...
و صاحبان عصمت ما ابایی ندارن از زمین خوردن ما مادامی که موجب رشد و استحکام ما بشه...
چون اونها بین اینکه دست تصرف بکار ببرن تا ما خطا نکنیم و اینکه زمین بخوریم و متوجه خطا بشیم بی شک راه دوم رو انتخاب میکنن...
در پاسخم به اینکه فرمودید خدایا داری با ما چکار میکنی پاسخم به خانم پلک رو بخونید...

شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۶:۳۹ صـــا لــحـــه

من وقتی اولین کامنتم رو گذاشتم صحبت های سردار رو گوش نکرده بودم.

 

ولی وقتی گوش دادم خیلی متاثر شدم. حالا دیگه مطمئنم خطایی در کار نبوده.

باید به اون اپراتور مدال شجاعت هم بدیم. ده ثانیه فرصت داشته تا پایگاه پدافند رو از نابود شدن نجات بده.

گریه ام گرفت. خدا ما رو اینطوری ابتلا نکنه. خیلی سخته.

منتها ما ایرانی‌ها احساساتی هستیم. قواعد بازی رو نمی‌دونیم. قواعد جنگ رو هم نمی‌دونیم. برای همین سردار میگه خطای انسانی! تا ما مردم آروم بگیریم‌. کاش خباثت دشمن و سبعیتش رو یه کم باور می‌کردیم.

اونوقت به اون اپراتور مدال شجاعت می‌دادیم. یه روز می‌فهمیم که باید این کار رو می‌کردیم و نکردیم.

یه روز میاد که می‌فهمیم سردار حاجی زاده چه ایثار بزرگی کرده و ما امروز نفهمیدیم.

یه روز میاد...

شنیدم ... یادم نمیاد کجا... دقیق دقیق هم یادم نیست... حتی نمی‌دونم راسته یا نه ولی میگن:

چند نفر تصمیم می‌گیرن که یه گوشه مشغول عبادت و چله نشینی بشن تا امام زمان رو ببینند.

امام زمان به یکی شون رو که از بقیه مخلص تر بوده فرمان میده که برو یه جایی رو تدارک ببین که یه ایوانی داشته باشه. دو تا گوسفند هم ببر بذار همون جا. اون فرد هم این کارا رو می‌کنه.

بعد اون آقا، به دستور امام زمان، دوستانش که باهاش استغاثه می‌کردند رو میبره اونجا و میگه پایین ایوان بایستند و میگه امام زمان اونجا بالا، توی ایوان هستند. ولی ملاقات نوبتی هست. هر کس اسمش رو گفتم بیاد بالا.

اولین نفر رو که صدا می‌کنند و می‌ره بالا، به دستور امام، اون گوسفند رو می‌کشند، خون از ایوان جاری میشه.

دومین نفر رو که صدا می‌کنند و میره بالا، دوباره خون جاری می‌شه.

و چیزی نمی‌کشه که اون افراد همشون به شک می‌افتند که نکنه امام زمان همونطور که دیگران می‌گن جلاد و سفاکه؟! و فرار می‌کنند.

خدا بصیرتمون رو زیاد کنه.

میدونید از بیانیه ستاد کل و فرمایشات سردار حاجی زاده اینطور برداشت میشه که یک باگ تکنولوژیک و علمی در سیستم پدافندی ما وجود داشته و شک نکنید که اگر این باگ رفع بشه قدرت نظامی ایران به مراتب بیشتر خواهد شد...
در اینکه اون اپراتور کار اشتباهی نکرده منم موافقم... چون بهش اعلام شده بود کروز به سمت هدفی در ایران شلیک شده... و ایشون هم منتطر بودن در رادارشون چیزی از این دست مشاهده کنن... 
کار ایشون در نزد خدا هم اجر داره... چون ایشون برای امنیت کشور با تمام دانسته هاشون اقدام کردن... و به نیت خیر و الهی...
نمی خوام مقایسه بکنم چون اصلا کار درستی نیست... اما در مثل مناقشه نیست... بزرگواری در جمع مدافعان حرم میگفتن در کشتن داعشی ها افراط نکنید...
خیلی از اونها چون فریب خورده هستن و جهل دارن، به نیت قرب الی الله دارن میجنگن... مثل خودشون باهاشون برخورد نکنید...
که البته این مرام رزمنده های ما با بعثی ها هم بوده...

این داستانی که اشاره کردید:
حکایت ولایت محوری هست... راحت تر بگم...
رهبری در توصیف حاج قاسم فرمودن ایشون هم شجاع بودن و هم با تدبیر...
میفرمودن بعضی ها شجاع هستن اما تدبیر ندارن...
بعضی ها تدبیر دارن اما جگر عمل کردن ندارن...
حاج قاسم هر دوی اینها رو با هم داشت...
مدتها قبل از فرمایش رهبری دغدغه ام بود تزویج شجاعت و بصیرت و تدبیر...
تدبیر در نگاه اسلام از تجلیات بلوغ عقل هست...
یعنی اول باید عاقل شد بعد مدبر...
اما میبینید غربی ها از نگاه اسلام به سمت عقل نمیرن اما برای تدبیر تلاش میکنن...
مثل عمروعاص...
عقل به معنای اسلامی و انسانی اش نداشت اما به سمت تدبیر میرفت...
تدبیر در نگاه اسلام یک فرمول و یک محاسبه ذهنی نیست...
دَبَرَ
دیدن پشت قضایا...
دیدن آنچه که پیدا نیست...
به معنی واقعی کلمه دیدن غیب...
مدبر در نگاه اسلام کسی هست که اهل مشاهده غیب هست...
طبق فرمایش حضرت آقا حاج قاسم اهل مشاهده غیب بود... ولی الله بودن...
من حرف زیاد دارم در مورد تدبیر از نگاه اسلام...
تابع ولایت شدن بسیار بصیرت لازمه و بصیرت هر انسانی به اندازه دانسته های نظری و هوش تئوریکش نیست بلکه به اندازه سعه وجودی اون شخصه...
و سعه هر شخصی به اندازه تطابق اون شخص با تکوینیات نظام خلقته...

این باید برای ماها درس باشه...
همه مون در معرض قرار خواهیم گرفت...

ممکنه کار دشمن باشه که اقتدار سپاه رو ببرن زیر سوال

جو رسانه ایش قطعا کار دشمن هم هست...

سلام قطع به یقین هیچ چیزی بی حکمت نیست. من دیدگاه شما رو قبول دارم. صحبتهای ایشونو تماماً گوش دادم و از اونجایی که همه چیز رو تو این جریانات ضبط میکنم، دو بار هم گوش دادم.

هرچیزی مممکنه و هیچ یزی هم غیر ممکن نیست. حتی نظریه ی آقای میم که فرمودند ممکنه کار دشمن باشه. حالا نه دشمنی که خارج از مرزهاست. دشمن هایی که در درونمون هر کاری از دستش بر میاد. هنوز سرورِ انهدام پایگاه آمریکایی در دلمونه. حتی سرور و خروشِ معنویِ شهادتِ مبارکِ سردارِ دلها حاج قاسم سلیمانی.

باید بلد باشیم که برچسب نخوریم همین. 

الهم عجل لولیک الفرج

سلام میرزا
مهم تر از برچسب نخوردن اینه که باید بدونیم در چه زمینی داریم نقش ایفا میکنیم...
کسی که داره یه بازی فوتبال رو نگاه میکنه اگر فکر کنه هدف اینه که هر کسی به توپ برسه و با توپ بدوه...
با کسی که میدونه به توپ رسیدن هدف نیست بلکه اینجا دو تیم در حال مسابقه هستن...
با کسی که فکر میکنه این مسابقه هم بهانه هست و سوق دادن برخی انرژی ها و تخلیه شون در مراتب بالاتر هدفه...
خیلی با هم فرق داره...

اگر زمین رو درست تشخیص بدیم ممکنه یه جاهایی برای حق باید برچسب هم بخوریم...
تدبیر صرف ما نیست که جبهه حق رو پیروز میکنه... بلکه رضایت خدا از رفتار اهل حق هست که جبهه حق رو پیروز میکنه...

اون موقع که پیام رو‌ نوشتم مصاحبه رو‌ گوش نداده بودم. 

درست میفرمایید.

و چه امتحان سختی...

سخته که تو‌ مسیر حق بمونی... سخته که پراکنده شدن عزیزانت از حول محور حق رو شاهد باشی... خدا صاحب ما رو برسونه...

این سختی برای خدا و اهل بیت بیشتر هست...
اما امتحانات اهل بیت برای مچ گیری از ماها نیست بلکه برای دست گیریه...
امتحان نمیگیرن که بگن شماها ادعای الکی کردید شماها راست گفتید...
امتحان میکنن تا درون ها قیام کنه...
قیام درون ها موجب از بین رفتن نفاق میشه و با از بین رفتن نفاق حق آشکار میشه...
نگران نباشید... اکثر مردم طالب حق هستن...
حتی بسیاری از کسانی که فکر میکنیم به باطل گرایش دارن در نهایت به سمت حق میان...
هر انسانی در ذات خودش دوست داره درونش قیام کنه... فقط وقتی درون هر شخصی قیام میکنه راهی که مطلوبش هست رو در پیش میگیره...
با قیام درونها همه به سمت طلب ذاتی شون میرن...
سلیمان صرد تا درونش قیام نکرد فکر میکرد توفیق همراهی با امام رو داره...
وقتی درونش برانگیخته شد کنار امام نبود... اما قیام درونش موجب شد نتونه زندگی بدون امام رو هم تحمل کنه...
رفت و با دشمنان امام جنگید و به شهادت رسید...
هر چند میشد خیلی بهتر عمل کنه... خب طلب واقعیش نبود...
توی ذهنش فکر میکرد در حد همراهی امام هست...
اما ذهن تا به عین نیاد چه دردی رو دوا میکنه...
آنچه عین بود برای سلیمان سوز و گدازش بود بعد از شهادت امام...
این سوز و گداز رو هیچ وقت در عمرش نداشت...
نه در زمان امام علی علیه سلام... نه در زمان امام حسن علیه سلام...
اما امام حسین علیه سلام درونش رو قیام داد...
این قیام منجر به این شد که بسوزه...
نتونه زندگی بدون امامش رو تحمل کنه...
البته اینها تایید سلیمان صرد نیست... سلیمان صرد برای ما معیار نیست... اصلا...
اما میخوام بگم اهل بیت با قیام دادن درون ماها.. ماها رو به سمت طلب های ذاتی مون سوق میدن...
خداست دارد خدایی میکند...
نگران نباشید...
شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۸:۱۴ دختـرِ بی بی

مصاحبه آقای حاجی زاده که عذر بدتراز گناه بود...

یک جوری میفرمایند ما مسیولیتش رو میپذیریم و آبرومون رو فروختیم و اومدیم برا مصاحبه که انگار منتی هم بابت این جوابگویی دارند!!

یادمه یه مسیول ژاپنی که اشتباهی کرده بود اومده بود تلویزیدن ملیشون به پهنای صورت اشک میریخت جلو مردم تعظیم کرد و عذر خواهی بعدم استعفا داد

اواونوقت ایشون...

سلام
نقد شما به حاجی زاده یا سپاه چیه؟
من متوجه نشدم...
اینکه به پهنای صورت گریه نکردن؟
یا اینکه استعفا ندادن؟
شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۸:۲۲ دختـرِ بی بی

سلام علیکم

در متن گفتم به نوع پاسخگوییشون...

 

کامل گوش دادید بزرگوار؟
این هم بخشی از مصاحبه شون بوده:
زمانی که اطمینان  پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم.ای کاش می‌مُردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.
شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۸:۴۵ دختـرِ بی بی

بله این رو هم فرمودند ولی اگر دقت فرموده باشید یه جوری توجیه میکردند و توضیح میدادند که انگار واقعا این اتفاق اونقدرام مهم نبوده و همش میگفتن خطای انسانی...

اصلا خطای انسانی در این موضوع جایگاهی نداره ....علاوه بر جان انسان پای آبروی جمهوریمون وسط بوده...

من حرف هاشون رو باور کردم که خطای انسانی بوده و فلان...ولی بی کفایتیشون رو کجای دلم بزارم؟؟؟

من با سپاه و سربازهای وطن و انقلاب مشکلی ندارم...

با مسیولین بی کفایت که جون دویست و خورده ای انسان رو به باد دادند مشکل دارم

این نظرم یک نظر از روی تعصب نیست:
واقعا سردار حاجی زاده فرمانده و مدیر بی کفایتی نیستن...
و اتفاقا بسیار فرمانده شجاع و انقلابی ای هستن...

عامل این اتفاق فقط پدافند سپاه نبوده...
البته شما فکر نکنید جان این تعداد آدم برای ما مهم نبوده... یا ما داغدار نیستیم...
بحث اهم و مهم هست...


شنبه ۲۱ دی ۹۸ , ۲۰:۲۹ دختـرِ بی بی

اتفاقا به قول استاد پناهیان در این جور مواقع انقلابی بودن و شجاع بودن به اندازه مدیر بودن مهم نیست

من هم به شجاعت و انقلابی بودنشون شهادت میدم

و نمیگم این اتفاق تقصیر فقط شخص ایشونه اصلا این بنده خدا غرب کشور بودند که این اتفاق افتاده هرچند که نوع پلسخگوییشون رو دوست نداشتم ولی بی کفایتی منظورم همون کسانی هستند که به قول خودشون دچار خطای انسانی شدند...

خطا داریم تا خطا ....

خطایی که انقدر فاحش باشه خیلی باید اون فردی که خطا رو کرده بی کفایت باشه

قطعا خطایی که شکل گرفته باید بررسی بشه و کسانی که کمکاری کردن باید محاکمه بشن...
چون این کم کاری تبعات کوچکی نداشته...
مثلا اگر یکبار دیگه بیانیه ستاد کل رو بخونید اینطور برداشت میشه که گویا یک باگ تکنولوژیک در سیستم پدافندی ما وجود داره...
یعنی تقصیر یک شخص نیست...
یا حتی تقصیر مدیریت نیست...
یک خلاء علمی وجود داره... که سامانه ها اعلام میکنن کروزی شلیک شده...
و تمام پدافند های کشور منتظر مشاهده چیزی شبیه کروز در رادارهای خودشون هستن...
این یک باگ تکنولوژیکه...
البته حالا که استاد پناهیان رو قبول دارید اجازه بدید آخرین توئیت ایشون رو براتون اینجا کپی کنم:
صداقت و پذیرش مسئولیت اشتباه در مقابل دوست و دشمن از طرف سپاه و سردار #حاجی‌زاده، کم‌ارزش‌تر از حماسه‌های سردار شهید #قاسم_سلیمانی نیست؛ و ارزش موشک باران ارتش تروریست آمریکا را کم نمی‌کند.

داشتم فکر می کردم بعضی ها مون (از جمله خودم) از ضایع شدن و آپار شدن خودمون ناراحت هستیم یا واقعا ناارحتی مون برای خداست؟ 

البته شان همه گی اینجا اجله ولی یک لحظه حس کردم آیا اون حب و سروری که برای حمله ی موشکی بود لله بود خالصا و آیا این بغض و ناراحتی لله است خالصا؟ 

حتی ممکنه بگیم برای اسلام و جمهوری اسلامی... باز هم سوال  تکرار می شه به نظرم 

ان شاالله همه  سربلند باشیم.  

+ماجای اپراتور بودیم چی کار  می کردیم؟! 

خدا رحمتشون کنه.

 

 

یک بحث دیگر پیرو  پیام خانم پلک: 

بیشتر به این که ادم برای گریه هاش و  احساساتش مبانی داشته باشد  معتقد  شدم. کسی که با  مبانی برای سردار اشک ریخته هنوز هم  مطیع سرداره وکسی که غالب واکنش اش را احساس شکل دادههمونجور که زود اومده بهراحتی و  زود هم می رود. خدا رحم کنه  به همه مون. 

 

 

سلام علیکم
اولش خواستم این نظر رو تحسین کنم... چون از زاویه ای که نگاه میکردم خیلی خوب بود...
الان از زاویه ای دیگه دارم نگاه میکنم و فکر میکنم این تکمله رو هم بنویسم ولو خودتون هم واقف باشید...

لله بودن احساسات ما فرمایش درستیه...
اما شاید توقع لله بودن برای ناس، توقع زیادی باشه...
حتی در زمان ظهور هم بعید میدونم ناس تمام احساساتشون لله بشه...

اینجا بیش تر بحث شکل گرفتن امت مطرحه...
بحث تربیت مطرحه...
اتفاقات داره جامعه رو به سمت یک بلوغ میبره...

اتفاقا این تنشی که در سطح عمومی جامعه بر علیه سردار حاجی زاده یا سپاه ایجاد شده به خاطر عدم درک مدیریت هست...
کسی درک مدیریتی داشته باشه این مسائل خیلی براش پیچیده نیست...
اونهایی که به امام حسن علیه سلام میگفتن یا مضل المومنین جدای از ولایت مدار نبودنشون ، فهم مدیریتی و سیاسی نداشتن...

یک رشدهایی باید برای مردم اتفاق بیفته...
این اتفاقات در راستای همون رشده...

منظورتون از ادبیات چیه؟

طرز گفتگو یا ادب؟

 

جواب سوال اول همین جاست.

ادبیات ینی آداب و منش و مرام
من یه کلیپی رو از سردار سلیمانی توی توئیتر منتشر کردم شاه جمله اون کلیپ این بود:
ولله ولله ولله یکی از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه دلی و قلبی و حقیقی با این حکیمی ست که سکان دار جمهوری اسلامی است... در قیامت خواهیم دید که مهمترین محور محاسبه همین است...
نفرمودن از مهم ترین محورهای محاسبه هست...
فرمودن مهمترین محور محاسبه همین است...

امروز قدم به قدم زندگیمون باید بر اساس اولویت هایی که رهبری تعیین میکنن برنامه ریزی بشه...
تمام حق خواهی ما... تمام عدالت خواهی مون... تمام اعتقادمون به نبوت و رسالت و معاد و امامت، به صورت عملی در اطاعت و یاری این رهبر اتفاق می افته...

جا انداختن این مسئله یک پروژه ای بوده که بیشترین دغدغه سردار سلیمانی بوده...
من نمیدونستم که حتی در یمن و نیجریه هم پتانسیل های حق خواهی و مقاومت رو سردار بالفعل کرده...
شما امروز در جبهه های مقاومت ، مخصوصا جبهه های شیعی ببینید نسبتشون با رهبری چگونه هست...
بخش زیادی از این نگاه کار سردار سلیمانی بوده...

این مسئله باید خیلی هنرمندانه و هوشمندانه در تمام جهان جریان پیدا کنه... 
خیر دنیا و آخرت مردم در همینه...
باید برای همین مسئله و جا انداختن سبک زندگی ولایی برنامه ریخت...
این دغدغه ای بود که من نوشتن در این محیط رو براش کنار گذاشتم...
چون با این سبک و روشم در این محیط به اندازه کافی حرفهام رو زدم...
باید با ادبیاتی متفاوت در محیطی دیگه ورود پیدا کنم...

یکی از حکمت های این کار در توییت آقای حسن خجسته:

فاجعه #هواپیمای_اوکراینی ملت را داغدار کرد و شیرینی کامیابی قدرتنمایی در برابر مستبدترین قدرت جهانی را تلخ کرد، اما برای برخی نیز آزمایش الهی است، دلهای مملو از نفاق و دوروئی برحضرت حق معلوم است اما گاهی بر خودشان و بر دیگران هم باید معلوم شود.

https://twitter.com/Khojastehhasan1/status/1216208207833595904

احسنت به آق حسن خجسته...
اینکه نفاق ها بر ملا بشه خیلی خوبه...
حق آشکار میشه...
راستی سلام...
حاجی به نطرت من توی توئیتر وقتم رو هدر نمیدم؟

راستش بنده ازسپاه عزیز با وجود علاقه و اعتمادی که از گذشته بهش داشتم جز شهید کربلایی سلیمانی کسی رو نمیشناختم....

سردار حاجی زاده رو هم برای اولین بار قبل از عملیات عین الاسد دیدم و واقعا  نمیدونم  ایشون چقدر توانمند هستند...

اما پاسخگوییشون  به عنوان  پاسخگو به این ماجرا برای من نوعی که مثلا معتقدم به سپاه اصلا قانع کننده نبود

و واین حرف های من به معنای کم ارزش کردن حماسه عین الاسدنیست

سپاه همونیه که همیشه کنار مردم بوده در همه حوادث....حرف من چیز دیگه ای هست من نقد دارم باوجود حامی انقلاب و سپاه

خطای علمی هم با وجود این همه آوازه ما در قدرت نظامی  به نظرم برای آبرومون خیلی بد شد.

اما سردار حاجی زاده در مصاحبه شون همش میگفتن به خاطر خطای انسانی...شخص و...

 

توییت استاد رو هم دیدم در سایتشون...

اما نقدی که به یکی از توییت هاشون دارم اینه که صداقت سپاه رو بولد کردن....آخه اگر سپاهی که مدعی هستیم سپاه اسلام هست سپاهی که پراز سرباز گمنام امام زمان هست صادق نباشه کی صادق باشه؟؟

اگر صداقت نداشت که اصلا سپاه سپاه نبود

 

به نظرم یه مقدار صفر و صدی نگاه میکنید...
من نمی تونم زیاد بحث کنم تا شما رو به اونچه که خودم فکر میکنم برسونم...
اما یک نکته به ذهنم میرسه که بد نیست مطرح کنم:
مهمتر از پیروزی نظامی ما در مقابل امریکا و صهیونیستا... رشد مردم ما و حق طلبان دنیا به عنوان امت واحده هست...
اگر امت نشیم... اما سپاه ما بدون خطا باشه... و امریکا و اسرائیل و سعودی رو هم از جغرافیای زمین محو کنیم... فرجی نخواهد شد...
کمی زاویه نگاهتون رو عوض کنید...
اتفاقات داره به سمت تشکیل امت واحده میره... نه صرفا شکست امریکا یا باخطا یا بدون خطا بودن ارتش و سپاه...

نکته ای که عرض کردید  باور کنید حرف منم هست ...و خیلی خیلی حرف درستی هست.

وشکست ظاهری واقعا همیشه شکست نیست ...

کاری که برای خدا باشه چه موفقیت چه شکست در حقیقت پیروزی هست....

این سخن رسول خدا هم هست ودین ما این رو میگه

اما یسری اشتباهات بخاطر عدم مدیریت یه عده ....این برای خدا هم توجیه پذیر نیست چون کوتاهی شده 


نمیدونم

 

 

+فکر میکردم نگاهم صفر و صدی نباشه :)

چون یه عده آدم رو میبینم که با این اشتباه کلا از سپاه و انقلاب و.. برگشتن ولی بنده همچنان اعتقادات قبلیم رو دارم من فقط نقد دارم همین....

اگرم دارم اشتباه میکنم وقتی به اشتباهم پی ببرم بدون شک میپذیرم

 

 +هم از شما ممنونم هم ببخشید بابت وقتی که ازتون گرفتم

ان شا الله خدا همه مون رو به بهترین راه ها و به بهترین نگاهها هدایت کنه...
موید باشید
يكشنبه ۲۲ دی ۹۸ , ۱۱:۴۴ پلڪــــ شیشـہ اے

خوندن مطالب اینجا احساسی رو به من میده که 

زمان صحبت کردن با پدر بزرگوارم داشتم قبلا.

دیروز ذهنم از یه جایی به بعد از بند آشفتگی دراومد. 

الحمدلله که نوشتید این مطلب رو.

 

حیف که به خاطر کارم مجبور به حضور در فضای اینستاگرام هستم. والا این فضاها این قدر یک چیزهایی رو عیان میکنه که آدم رو به سایش روحی دچار میکنه. شاید هم باید سعه صدرم رو بالا ببرم.

ان شاالله اگر در قید حیاتن خدا حفظشون کنه
اگر هم در حیات ابدی هستن خدا با اولیاش محشورشون کنه...

بله خیلی باید مواظب ورودی هامون باشیم...
نمیشه خود یل پنداری کنیم...
اگر کشش ندارید یه جور مدیریتش کنید که زیاد در معرض حرفهای منفی قرار نگیرید

الحمدلله که فایده ای داشت...
يكشنبه ۲۲ دی ۹۸ , ۱۵:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے

سپاس گزارم. الحمدلله در قید حیات هستند.

سلام.حالتون خوبه سلامتی دیروز داشتم توی سایت لب المیزان چرخی میزدم،سوالی رو از استاد طاهرزاد پرسیده بودن من خوب متوجه نشدم گفتم از شما بپرسم منظور از سوال چیه. هم سوال و هم جواب رو اینجا کپی میکنم براتون. میشه شهادت و تشییع جنازه حاج قاسم رو بسط سلوکی جامعه و سقوط هواپیما به دست نیروهای مسلح رو قبض سلوکی جامعه دونست ؟ باسمه تعالی سلام علیکم: بنده نیز این حرف و نظر را در جای خود قبول دارم. ااگرانسان در قبض خود با «صبر» بر عهدی که بسته است خود را ادامه دهد، راه‌هایی که در بسط نصیب او نمی‌شد، برایش گشوده می‌شود. عمده آن است که متوجه باشیم در بلا هم الطاف او را می‌توان چشید. موفق باش
سلام رفیق
چرا وبلاگ نمیزنی تو؟

بله سوال جواب قشنگی بود...
اما در پاسخ به سوال اشاره استاد به "در جای خود قبول دارم" مهمه...
این یک زاویه نگاه هست که واقع بینانه هم هست... اما منافاتی با تحلیل های میدانی هم نداره...
شاید بشه گفت: این تحلیل استاد طاهرزاده "کل" هست
و اتفاقات و تحلیلهای میدانی و اینکه مقصر کیه و از این حرفها "جزء" هست
اگر ما این دو نگاه رو با هم داشته یقینا منحرف نمیشیم... دچار افراط و تفریط نمیشیم

اما اینکه معناش چیه؟
رهبری قبلا فرمودن من رزق هر سال کشور رو در ایام فاطمیه میگیرم...
این حوادث مقارن شد با ایام فاطمیه...
هم اون اقبالی که مردم کردن و هم این اتفاقی که افتاد... و کامها تلخ شد...
اگر مردم و مسئولین درست ترین رفتار رو در این مواجهه داشته باشن یقینا رزق امسال کشور بسییییار ویژه خواهد بود...

منطور سوال اینه که در راه حق گاهی خدا با اتفاقاتی همه رو حول محور حق مجتمع میکنه... یعنی مجتمع شدن خیلی راحت تره...
و گاهی اتفاقاتی رقم میزنه که باید مجتمع بشن حول محور حق اما مجتمع شدن سخته...

آقای طاهرزاده میگن اگر در زمانی که مجتمع شدن حول محور حق سخت هست ، مردم و مسئولین مجتمع بشن دارهای بزرگتری به روی جامعه باز میشه...

سلام :)
چی بگم، شما که زیاد توییت نمیزنید، البته اینجوری خوبه، بعضیا توییتر رو با گپ های دوستانه اشتباه گرفتن، چرت و پرت ردیف می کنن، به نظرم تو این فضاها که تمامی مطالب افراد در یک صفحه قرار میگیره (منظور همون home هستش) افراد نباید پرگویی کنن، اگه فکر می کنن حرفشون حرف درست و حسابیه، توییت کنن در غیر اینصورت سعی کنن توییت نزنن

سلام واقعا؟؟ چطو؟  بله درسته.یه سری از حرفا کل هستن و یه سری جز خیلی ها دنبال دلایل هر اتفاقی هستن و به حکمت ها اصلا توجهی ندارن هی میخوان با عقل دو دو تا چهارتایی دنیایی حرف بزنن،حالا حب و بغض شخصی هم دخیل کنن که دیگه واویلاست. با خودم فکر میکرم جدا از تعریف و تمجید هایی که امام بعداز فتح خرمشهر از فرماندهین نظامی و مردم و.... کردند چرا این حرف (خدا خرمشهر رو آزاد کرد) اینقدر برجسته و مهم شد. یا مثلا جایی دیگه تو پیام بعد از آزادسازی میگن: هان ای فرزندان قرآن کریم و نیروهای ارتش و سپاهی و بسیج و ژاندارمری و شهربانی و کمیته ها و عشایر و نیروهای مردمی داوطلب و ملت عزیز، هوشیار باشید که پیروزیها هر چند عظیم و حیرت انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند؛ که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسه شیطان به سراغ آدم می آید و برای اولاد آدم تباهی می آورد. و من با آنکه به همه شما اطمینان تعهد به اسلام دارم، لکن از تذکر، که برای مؤمنان نفع دارد، باید غفلت نکنم؛ چنانچه از نصیحت به حکومتهای همجوار و منطقه دریغ ندارم.  اینارو برا این گفتم که بگم شاااید از این وجه هم میشه به اتفاقات این چندروز نگاه کرد که نباید یادمون بره هرچقدر هم به نسبت خودمون توی بحث نظامی مخصوصا موشکی قوی شده باشیم باز هم بدون خدا هیچی نیستیم ولو در جبهه حق باشیم اون خدایی که کمک کرد ایران گلوبال هاوک رو زد میتونست کمک ما بکنه اونم تو این چندروز حساس که پدافندسپاه دچار خطا نشه و هواپیمای مسافری رو درست تشخیص بده. حتما حکمتی داره حتما. بعد دوتا چیز دیگه اینکه گفتین باید گوش شنوایی داشته باشیم تا صدای خدا رو در اتفاقات بشنویم یا اینکه گفتین توی دل سلیمان صرد خزاعی قیام شد اما دیر بود چی کار کنیم این گوش شنوا رو داشته باشیم یا اینکه اگه توی دل قیامی شد هم این احساسات رو حفظ کنیم هم رشدش بدیم اگه دلمون دیر برانگیخته بشه جاموندیم دیگه. (آیدی توییتر رو میشه بدین)
سلام
بله... بنویس مثل بقیه... بلاخره اهل اندیشه هستی...
تحلیل هات خیلی قشنگ بودن...
فرمایشات امام هم به دل نشست... به نظر من دست الهی داره همه مون رو تربیت میکنه...
این روزها یک شکافی بعد از یک اتحاد ایجاد شد... دوباره بعد از این شکاف، اتحادی حقیقی تر ایجاد خواهد شد...
اتحاد دوم بر اساس تربیت الهی شکل گرفته...
قضیه خیلی زیباست... خیلی...

آیدی توئیتر: @reza12878116

جواب دو تا سوال آخرت فقط اخلاصه...
رضا روی اخلاص خیلی فکر کن... رهبری هم دیروز فرمودن اخلاصه که به کارها برکت میده...
اخلاص مقوله ای هست که توامان با فکر و اندیشه هست...
نمیشه صرفا عمل گرا بود و انتظار داشت مخلص هم باشیم...
خیلی فکر کن...
به اخلاص فکر کن...
کارِ با اخلاص قضه اش خیلی فرق داره...
راستی یکی از اسامی سوره توحید، اخلاصه...

👆چقد زیاد شد!!!

یه پنج خطی ازش کم کردما :)

در مورد اخلاص که گفتین:

بله.چشم

ان شاالله

حتما حتما

ممنون

 

Designed By Erfan Powered by Bayan