سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

متاهلانه...

راستش این مطلب اصلا یه مطلب عاشقانه نیست...

یعنی اصلا از این منظر نگاه نکردم به مسئله...

واقع اینه که زیاد هم دوست ندارم عاشقانه های متاهلی رو توی این محیط بنویسم... مگر به روش هایی که فکر میکنم کمترین بازخوردهای منفی رو داره... یا با کمترین برانگیختن حسرت یا حسادتی برای اکثریت مفید باشه 

یعنی باید به دامن هنر و خدای هنر پناه برد برای بیان همچین موضوعاتی...

هنر؟

همونجا که فلسفه تموم میشه... هنر آغاز میشه...

 

اما از قدرت های همسرم اون قدرتی که منو دچار بحران های فلسفی میکنه اینه که:

محیط خونه ای که ایشون روزی هشت الی ده ساعت بدون من تحملش میکنه... من نمی تونم دو ساعت هم بدون ایشون تحملش کنم...

 

نمیدونم قدرت ایشون منو دچار این پرسش فلسفی میکنه یا ضعف خودم...

هر چی هست حال استیصال قشنگی هست...

جز سجاده هم درمانی نداره...



منی این حرف رو میزنم که منطقم میگه تعلق من به ایشون کمتر از تعلقی هست که ایشون به من دارن... حق دارم دچار پرسش های فلسفی خاص این موضوع بشم... نه؟

 

مردها برایرسیدن با بالاترین جایگاهشون ناگزیرن به مقام شهدا(یا شهید بشن یا مثل اون) برسن

کلی باید پوستشون کنده بشه

اما زن ها نه

انتظاراتی که خدا از اون ها داره متفاوته

و دهن ما نمی تونه به این نتیجه برسه که خدا دقیقا چه چیزی از هر کس می خواد

این نکته رو داشته باش و هر وقت فکر کردی کسی مانع تعالی تو میشه. بدون اشتباه می کنی

دقیقا مساله اینجاست که هیچ وقت "فکر" نکردم که کسی مانع تعالی منه...
بلکه بر عکس... فکرم میگفت تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز...

برای همین توی اون نظرت فرمایش خواجه عبدالله رو نوشتم:
الهی نه آنچه دانم دارم و نه آنچه دارم دارنم...

روی این جمله ام بیشتر فکر کن///

البته اینو هم بگم این مطلبم ربطی به مطلب قبل نداشته...

تقصیرته

از بس شکایت کردی مطالبت رو قاطی می کنم :)

یه وقت غرورت رو نشکونی هااا
:)))


چون برای زن هزار و یک کار در محدوده ی محیط خونه تعریف میشه ( یا برای خودش تعریف می کنه ) اما مرد دایره ی کار هایی که برای خودش در نظر می گیره کمتره . شاید مرد به محیط خونه به عنوان محلی که قراره از خستگی های بیرون بهش پناه ببرم نگاه می کنه ، جایی که قراره استحارت کنم . و لی خانه برای زن قبل از این که محل استراحت باشه محل کاره ...

فرمایشت در مورد محل کار و محل استراحت درسته...
اما بنظرم این اتفاق وجوه دیگری هم داره...
مثلا اثر وجودی ای که همسر یا مادر در خانه داره...
اثر وجودی ای که شوهر یا پدر در خانه داره...
اثر وجودی یعنی اثری که خدا در وجودش گذاشته...

مثلا حق متعال قوام بودن رو در وجود مرد بروز و ظهور داده...
یعنی ستون خانه بودن رو...
حالا فرض کنید در خانه ای ، زن از مردش عاقل تر و مدبرتر و جامع نگر تر باشه...
اگر جوری رفتار کنه که مرد اقتدارش رو در قوام بودن از دست بده... علاوه بر مرد خودِ زن هم آسیب روحی زیادی میبینه...
چون اثر وجودی قوام بودن در وجود مرد گذاشته شده... باید از این کانال در خانه جاری بشه...

زن هم اثر وجودی ای در خانواده داره که فقط از ناحیه ایشون در خانه منتشر میشه...
وقتی نباشه اون اثر یا نیست یا ضعیفه...

لذا کمبودش برای من محسوسه... و تحمل خانه رو سخت میکنه

سلام

چون زن روح خانه است....

وقتی نباشه انگار خونه رنگ و رو نداره...

سلام علیکم
همینطوره
در پاسخ به آقای گوارا بخشی از جواب رو گفتم...
طبق قرآن ، خانواده یک پیکر هست که "سکینت و آرامش" خانواده توسط زن در خانه منتشر میشه...
حق متعال اینگونه قرار دادن که آرامش و سکینت در خانه از وجود زن ساطع بشه...
امنیت و ثبات و اقتدار از وجود مرد...

لذا اگر برای زن اختلالی در نشر آرامش در خانه پیش بیاد باید اون اختلال رو برطرف کرد... چون اگر برطرف نشه اهل اون خانه متضرر میشن...
برای مرد هم همینه... اگر اختلالی در نشر امنیت و ثبات از طریق مرد ایجاد شد... باید اون اختلال رو برطرف کرد... والا اهل خانه همهشون متضرر میشن..

راستش من امکان نظر ناشناس رو برای این باز گذاشتم که تا جای ممکن قیود اضافی رو برداشته باشم تا هر مخاطبی با هر گرایشی بتونه مشارکت کنه...
هر چند خودم دوست ندارم مخاطبم ناشناس نظر بذاره...
اما گاهی تعداد ناشناس ها بیش از یکی میشه... و من نمیدونم این ناشناس کدومشون هست...
بنظرم بهتره با اسم مستعاری نظر بذارید تا نامتون یک مشخصه ای داشته باشه... البته این فقط یه پیشنهاد بود...

ممنون بابت مشارکتتون...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan