سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

راه فرار

لپ تاپم رو که روشن میکنم... خیلیی کارا هست که باید انجام بدم...

یه سر به وبلاگ میزنم... به دو سه وبلاگ بروز شده میرسم سر بزنم و دوست دارم پای بعضی از اونا مفصل نظر بذارم مثل این مطلب این گل پسر اما فرصتی ندارم...

پای بعضیا شون هم دوست دارم نظری بذارم اما فکرم منسجم نیست...

و آمار اینکه چه نظراتی بدون پاسخ مونده تو وبلاگم از دستم در رفته...

کمی سکوت میکنم و به خودم میگم دو کلمه حرف همین جا بنویسم و برم سراغ کارهای دیگه...




از امیرالمومنین علیه سلام پرسیدن چطور پیامبر، رحمة للعالمین بوده در حالی که کفار زیادی توسط او کشته شدن... عده زیادی از انسانها به خاطر نافرمانی از او وارد جهنم شدن و...

جانم به امیرالمومنین...

چی فرمودن؟

فرمودن: حق متعال تمام پیامبران رو به "تصریح" مبعوث فرمودن و پیامبر اسلام را به "تعریض"



من دیگه بقیه این روایت رو یادم نیست... همین قدرش هم نقل به مضمونه...

سندش رو هم خودتون بگردید پیدا کنید... به من هم آدرس بدید...

 

من به پرواز در اومدم با این فرمایش امیرالمومنین... جاااانم...

وقتی پیامبری به تصریح و صراحت حرف حقی رو بفرمایند اگر امتش خلافش رو انجام بدن... تاوان سنگینی میدن...

اما پیامبر ما حرف حقشون رو به تعریض (سر بسته و با اشاره) میگن... تا اگر کسی اهل عمل نبود راه در رو پیدا کنه... تاوان سنگین نده... شقی نشه

دیگه ببینید اونایی که در دایره اسلام شقی میشن چه موجودات لعینی و پلیدی بودن...

مثلا میفرمایند: من کنت مولاه فهذا علی مولاه

یه عده که دلشون علوی نیست میگن این مولا به معنای دوستی هست ولا غیر...

باشه...

تو به معنای دوستی بگیر...

باشه...

پیامبر هم عامدانه اینطور گفته که تو راه فرار کردن داشته باشی...

بااااااشه...

دوست نداره به این سادگی ها شقی باشی... 

بااااشه... تاویل و تفسیر شخصی بکن....

بااااشه...




ببین ن. .ا

فقط پیامبر به تعریض مبعوث نشده هااااا

هر کسی که شیعه حقیقی پیامبر و امیرالمومنین هست هم به همین مسلکه...

برات راه فرار میذارن هاااا

در نری!!!!

مثلا توی روز عاشورا میفرمایند: من از شما راضی ام... دست زن و بچه منو هم بگیرید برید...

ببین چه راه فراری هم باز کرده!!!!

 

با دلیل اینکه جان زن و بچه امامم رو نجات میدم برات راه فرار باز کرده....

من چی بگم دیگه؟!!!

 

با خودت صادق باش... اون بزرگواران همه شون به همین روش هستن...

سر بسته حرف حق رو میگن...

که چی بشه؟

که اگه دلت با این راه نبود بتونی فرار کنی و شقی هم نشی...

 

یا اهل عااااالم... با همچین راه روشی روبرو هستید در اسلام...




توی این مطلب اجمالا گفتم که اگه به صراحت بگن و عمل نکنیم خدا خیلی غضب میکنن... خیییلی... یعنی این معنا رو هم میشه ازش گرفت...

ای به قربان اهل بیت.... به قربان امام حسین...

اونجا که میگه من بیعت رو برداشتم، برید، دست زن و بچه من هم بگیرید

خیییلی بصیرت میخواد که نری! که بدونی حرف امام فقط برای جدا کردن خالص و ناخالص بوده.

مثل وقتهایی که یه بزرگی با تعارف چیزی رو از ما میخواد یا چیزی رو به ما میگه، ممکنه ظاهرا تکلیف رو از ما برداره، اما اگر بریم، اگر نکنیم، خیلی خجالت میکشیم بعدش...


اشاره و تعریض به مخاطب این فرصت رو میده که خودش باشه...
بزرگان ما از ما میخوان که خودمون باشیم
نه خوب بودن بر اساس جو رو دوست دارن و نه بد بودن بر اساس جو...
اگر کسی بد میشه باید صادقانه بد بشه
و اگر کسی خوب هست هم باید صادقانه خوب باشه...

لذا غالب اتمام حجت ها و خطبه های امام در روز عاشورا برای این بود که در لشگر دشمن اگر قرار هست کسی بد باشه... بر اساس جو و القائات بد نباشه...
بلکه بر اساس اون طینت درونش بد باشه...

خب میشه عمیق تر هم فکر کرد:
چرا اینقدر اصرار دارن ما خودمون باشیم؟
مگه در "خود" هر انسانی چه خبره؟

سلام

سلام اخوی
سر فرصت نظرو بذار استفاده کنیم :)
¤
لفظ قرآن هم خیلی سنگینه
قَالَ اللَّهُ إِنِّی مُنَزِّلُهَا عَلَیْکُمْ ۖ فَمَنْ یَکْفُرْ بَعْدُ مِنْکُمْ فَإِنِّیٓ أُعَذِّبُهُ عَذَابًا لَآ أُعَذِّبُهُٓ أَحَدًا مِنَ الْعَالَمِینَ

قشنگ معلومه با هیشکی شوخی نداره !

سلام
چشم... اگر بگذارند :)

عجب آیه خفنی...
دستت درد نکنه...

کلا خدا نسبت به کفران نعمت غضب میکنن...
فکر میکنی چرا کفران نعمت اینقدر غضب برانگیزه؟

شاید چون داریم مقابلش ادعا میکنیم. که من بدون تو هم خودم برای خودم کسیم !

بله... این تکبر هست و خدا خیلی از تکبر بدش میاد...
اما کفران نعمت انگار وقتی اتفاق می افته که انسان قدر اون نعمت رو نمی ددونه...
و وقتی قدر نعمتی رو نمی دونه که قدر خودش رو نشناسه...
در واقع کسی که قدر خودش رو نمی شناسه داره در زمین مملکت وجود خودش افساد میکنه...
مفسد فی الارض محسوب میشه...
خدا از مفسد فی الارض بدش میاد

گویا گوهر درون انسانها خیلی والاست که وقتی انسان اون رو فاسد میکنه... حق متعال غضب ناک میشن...

کیف احوال برادر ولایتمدار خودمون:))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan