سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

انتخاب اصلح... انتخاب بین نعمت و برکت...

میدونم این هفته بسیار وقتم پر خواهد بود و میترسم نتونم تا انتخابات مطلب رو تموم کنم

میخوام خلاصه اش کنم

برای دوستان انقلابی باید قبل از حمایت از اصلح، ترویج گفتمان انقلاب مهم باشه... روز انتخابات یقین داشته باشید شرایط خیلی شفاف خواهد بود برای انتخاب اصلح...

سعید جلیلی با تمام داشته هاش به میدون اومد و قطعا بزرگترین دغدغه ایشون از این مشارکت این هست که برای مردم بیان کنه که این کشور رو میشه با نگاه انقلابی در طی 8 سال جزو چند کشور ابرقدرت دنیا کرد... در زمینه های مختلف...

و دیدید در مناظره دوم حرف دل همه رو زد و به ساختار مناظرات نقد کرد و گفت:

شما که تست هوش نمیگیرید مناظره رو به این شکل اجرا میکنید...

مردم قرار هست رئیس جمهور انتخاب کنن... اینطور که نمیشود... و بعد هم زاکانی از این نقدش دفاع کرد هم قاضی زاده و هم رضایی...

 

چرا برآشفت؟!!

چون نمیشه با تایمک های سه دقیقه ای مردم رو اقناع کرد...

نمیشه با سوالاتی که اغلب مسئله اول کشور نیست به مخاطب معیار داد...

 

ایشون به تیم های تبلیغاتی شون گفتن شما باید تمام برنامه های کاندیداهای انقلابی رو در تبلیغاتتون پوشش بدید...

معنای این چیه؟

ایشون برای تبیین این گفتمان دغدغه بیشتری دارن تا رای مردم... چرا یه عده این رو نمیتونن باور کنن؟!!

آیا این خودش یه نوع بیماری سیاسی نیست؟!!



اما چند جمله ای در مورد اصلح...

شاید براتون یه مقداری عجیب باشه... اما من به این نتیجه رسیدم و میدونم که نمی تونم درست این باورم رو بیان کنم... اما میگم

 

عقیده من اینه که دکتر جلیلی به لحاظ برنامه دقیق و عملیاتی داشتن دست برتر رو در بین تمام کاندیدای این دوره و حتی تمام دوران بعد انقلاب دارن... به همین صراحت...

این خیلی خوبه... اما...

عقیده من اینه که دکتر جلیلی در قدرت بیان به خاطر ادبیات دانشگاهی شون نسبت به آقای رئیسی جذاب تر هستن برای جوانها...

این هم خیلی خوبه اما...

عقیده من اینه که دکتر جلیلی در مبارزه با فساد و تعارف نداشتن با هیچ مقام و مسئولی و اجرای عدالت دقیقا در سطح خودِ آقای رئیسی جدی هستن و عملیاتی...

اینم فوق العاده هست... اما...

عقیده من اینه که دکتر جلیلی در استفاده از نیروهای فراجناحی و تشکیل دولت فراجناحی و استفاده از نخبگان جوان حتی قوی تر از آقای رئیسی عمل خواهند کرد...

اینم خیلی خوبه اما...

عقیده من اینه که دکتر جلیلی در اراده قوی داشتن برای مدیریت جهادی هم سطح آقای رئیسی هستن...

اینم خوبه اما...

عقیده من اینه که دکتر جلیلی در مسئله فرهنگ و رسانه نسبت به آقای رئیسی بیشتر ورود دارن... و اتفاقا یکی از تفریحاتشون فیلم خوب دیدن هست...

اینم خوبه اما...

عقیده من اینه که دکتر جلیلی در اجماع سازی بین نخبان و خواص سیاسی و همچنین بین عموم مردم در شرایط فعلی از آقای رئیسی عقب تر هستن...

که البته این مسئله هم خیلی مهمه که آقای رئیسی در این موضوع دست برتر رو دارن...

اما در یک جمع بندی کلان ، برداشت شخصی من اینه که اگر اینها ملاک باشه تشخیص اصلح بین آقای رئیسی و جلیلی کار بسیار سختی هست... و من در نهایت با این معیارها ممکنه به اصلح بودن دکتر جلیلی برسم... اما...



دلیلی که چند روزی هست که هی سعی میکنم ندیده بگیرمش و با استدلالات روش خط بکشم اما رهام نکرد و در نهایت با دلم این موضوع رو پذیرفتم اینه که هر چی به عملکرد چند سال اخیر اقای رئیسی نگاه کردم دیدم خدا در وجود آقای رئیسی "برکت" گذاشته...

ایشون رئیس جمهور بشن کارشون برکت خواهد داشت... برکتی که در کار ایشون دیدم در کار هیچ کاندیدا و غیرکاندیدایی نیست...

دکتر جلیلی هم بر این برکت خواهند افزود ان شا الله...

تمام اون محاسنی که از دکتر جلیلی برشمردم ، همش نعمت بود...

اما در آقای رئیسی به برکت رسیدم...

نعمت خیلی خوبه... اما اگر نعمت به برکت منتهی نشه، قطعا به نقمت منتهی میشه...

از همین الان دستم رو میبرم بالا که اگر ازم بپرسید چطور به این نتیجه رسیدی که رئیسی برکت داره... جوابی که عقلتون رو قانع کنم ندارم...

فقط میتونم بگم اگر شما از آقای رئیسی برنامه ای به دقت و قدرت برنامه ی آقای جلیلی بیارید منم بهتون میگم چرا کار رئیسی برکت داره...

در هر سِمتی که باشن...

خدا دوست داشته این نور رو اینجا گذاشته... من چکاره ام؟



پیامبر صلوات الله در زمان رسالتشون تمام مولفه های قدرت رو داشتن جز یک مولفه بسیار مهم رو...

خدا بهشون پسر نمیداد...

در فرهنگ عرب اون روز پسر داشتن و زیاد داشتن پسر از مولفه های قدرت بود...

اونقدر پسر نداشتن پیامبر ذهن اعراب اون روز رو درگیر کرده بود و چالش برانگیز بود که ثروت حضرت خدیجه هم نمی تونست جای اون مولفه قدرت رو پر کنه...

 

امروز معادل قدرت پسر داشتن زمان پیامبر برای یک سیاستمدار میدونید چیه؟!!

امروز فن بیان و زبان بدن داشتن و هوش رسانه ای (رسانه متعارف) همین قدر قدرت میاره...

 

حق متعال به خاتم انبیاء اش اون مولفه اصلی قدرت که عرف اعراب باور داشتنش رو نداد...

نداد که نداد...

سوره نازل کرد...

امروز هم خدا برای شکستن باورهای شیشه ای ذهن ما به اصالت دادن به بیان سیاستمدار... برکت رو به سیاستمداری داد که اون بیانی که عرف ما میپسنده رو نداره...

حالا اگه میتونید با خدا بجنگید...

 

یا حق...

شنبه ۲۲ خرداد ۰۰ , ۱۳:۱۶ محمدحسین پارسائیان

منم بین این دوتا خیلی مرددام البته بقیه هم خوبن (به جز شماره ۷ و مهرعلیزاره) اما به نظر من این دوتا خیلی بهترن

اگه جلیلی رپیس جمهور بشه کل سه قوه می‌افته دست جبهه حق

قضاییه: رئیسی - مجریه: جلیلی - مقننه: قالیباف

نورعلی نور میشه

البته این بیشتر یه شوخیه

چون این قطعا توی رای ما تأثیر نداره اما اگه بشه جالب میشه

سلام
چقدر جالبه که اکثر مخاطبانم مثل خودم جلیلی رو خیلی دوست دارن...
همه باید تا روز انتخابات صبر کنیم...
باید قبول کنیم خودِ جلیلی و رئیسی هم در شرایط تصمیم گیری سختی هستن

سلام.

خیلی خوب بود. به نظرم یه جورایی با هم اشتراک عقیده داریم

حالا چون شما خیلی شفاف نظرت رو دادی، منم خیلی خلاصه و شفاف عرض میکنم که:

با پنج دلیل متقن، منطقی، عقلانی و شرع پسند دوست دارم که جناب آقای رئیسی این موقعیت را به نفع آقای جلیلی واگذار کند و کنار برود تا مردم ما ریاست جمهوری 1400 را با آقای جلیلی تجربه کنند. اما اگر به هر دلیلی آقای رئیسی در صحنۀ انتخابات باقی بماند و کنار نرود، علیرغم میلم و علی رغم نگرانی هایی که دارم، قطعاً و وجوباً به ایشان (بعنوان نامزد اصلحِ معروف و بلاشک) رآی خواهم داد و در حقش دعا می کنم.

سلام برادر
حالتون خوبه؟
مشتاق نوشتار :)))

5 دلیلت رو برای منم بگو...
این روزا اکثر دوستداران دکتر جلیلی بین منطقشون و مصلحت نظام مردد هستن...

مخصوصا که شنیدم تا اینجا همتی و رضایی به لحاظ آرا دوم هستن...
واقعا امیدوارم این نظرسنجی اشتباه باشه و مردم بعد گذروندن این 8 سال واقعا در حد این تشخیص نباشن...

من برداشتم اینه که اگر خود دکتر توی نظرسنجی ها قبل انتخابات بدونن نفر اول و دوم ایشون و آقای رئیسی هستن... انصراف نمیدن... اما اگر ببینن رقابت بین آقای رئیسی و شخص دیگری مثل همتی یا رضایی هست... احتمالا به نفع آقای رئیسی انصراف میدن...

بسم الله الرحمن الرحیم

با نظر جناب رئوف موافقم.

کاش صحنه به دکتر جلیلی واگذار می‌شد.

سلام علیکم

یکی دیگه از محسنات دکتر جلیلی رو توی متن ننوشتم و به نظرم باید اینجا بگم
اگر اقای جلیلی به نفع هر کاندیدایی انصراف بدن بیش از 95 درصد طرفدارهاشون به همون کاندیدایی که دکتر به نفعشون انصراف داده رای میدن...
و این اتفاق برای هیچ کدوم از کاندیداها حتی آقای رئیسی نخواهد افتاد...
و این به این معناست که دوستداران آقای جلیلی و سبد رای ایشون غالبا افرادی هستن که با پشتوانه تحلیل و عقلانیت و نگاه اسلامی به ایشون رسیدن... نه جوهای رسانه ای و شهرت و ...
اینو من نمیگم... توی یه نظر سنجی که مربوط به هواداران آقای جلیلی هم نبود قبل از ثبت نامها یکی از خبرگزاری ها منتشر کرده بودن...

چیزی که واضحه اینه که بسیاری از فرهیختگان کشور این دودلی رو بین آقای جلیلی و آقای رئیسی دارن...
باید تا روز انتخابات صبر کرد...
اگر دکتر جلیلی بخوان بمونن احتمال داره انتخابات با آقای رئیسی و شخص دیگری (هر کی دوم بشه) بره دور دوم... فقط احتمال میدم...

من به عنوان یه مهندس و برنامه نویس که تفکر منطقی رو یاد گرفته واقعا نمیتونم بیخیال جلیلی بشم، لامصب خیلی خوب مسائل و مشکلات رو تشریح میکنه و میشناسه و راهکار های واقعا منطقی و روشمندی داره...

ضمن اینکه من تنها سیاستمداری که در طول فعالیتش واقعا نگاهش به عمق منافع ملی و انقلاب بوده دیدم ایشون بوده.

از این بعد (نعمت و برکت) به این دونفر نگاه نکرده بودم اما مطمئنم که حتی اگر رئیسی هم رئیس جمهور بشه بازم برای مردم خیلی خوب خواهد بود، و قطعا ایشون از دکتر جلیلی در دولتشون استفاده خواهند کرد.

 

سلام برادر
حالت خوبه؟
خیلی وقته خبری ازت نیست...

تو هم شیفته جلیلی شدی؟
جالبه برام که افرادی از دوستام که اصلا مذهبی نیستن... و کلا هیچ نگاه انقلابی ای ندارن این روزها به سعید جلیلی رسیدن... و از اینکه بخوان مجبور بشن به فرد دیگری فکر کنن خیلی ناراحتن...

هیچ انتخاباتی به اندازه این انتخابات تشخیص اصلح برام سخت نبود... و اثراتش تا مدتها در من خواهد ماند...

بله درست می‌فرمایید؛ من هم بسیاری از افراد رو دیدم که دچار این دوگانگی هستن؛ اوائل فکر می‌کردم فقط خودم و همسرم هستیم، بعد با هرکسی تقریبا حرف زدم، دیدم با این مسئله مواجهه.

یه ویژگی دیگه دکتر جلیلی، اینه که ازشون نمیشه بت ساخت؛ من از اینکه بعضی‌ها دارن از آیت‌الله رئیسی بت می‌سازن و یه تقدس ویژه بهشون میدن می‌ترسم... به نظرم این کار خیلی آسیب‌زاست... کما اینکه با افرادی پیش از ایشون این کار شد و بعد که افراد خطا رفتن، جامعه سرخورده شد و کم‌کم بی‌اعتمادی شکل گرفت... نمی‌دونم به‌خاطر دارید یا نه، قداست مرحوم هاشمی رفسنجانی رو در زمان ریاست جمهوریشون، یا اون زمانی که مردم شعار می‌دادن سلام بر سه سید فاطمی، خامنه‌ای، خمینی و خاتمی؟!

اصلا قداست بخشیدن به این جایگاه کار رو خراب کرد؛ مردم انتظار داشتن واقعا افراد مقدس در این جایگاه قرار بگیرن، بعد دیدن هرکس رئیس جمهور میشه، بعد ۸ سال دیگه ازش نمیشه اسم برد حتی، انقدر که حاشیه داره و بعضا خرابکاری کرده... به تبعش مقدس ساختن افراد هم خطرناکه؛ اینکه دکتر رئیسی رو سوپرمن جلوه بدیم، یا از خدمات ایشون به امام رضا بخوایم ایشون رو در حد یک مرد الهی و معصوم بالا ببریم یا... بیشتر شبیه عوام‌فریبی جلوه می‌کنه و من فکر می‌کنم تو این روزگار و بین جوانها این کار بیشتر دافعه داره تا جاذبه...

و واقعا هم می‌ترسم از اینکه مردم دوباره فریب ترساندن‌های آقایون جناح مخالف رو بخورن؛ با ترس از تندروی و فیلترینگ اینستاگرام و شعار آزادی و ... دوباره بخوان به این تفکر رای بدن... با خودم فکر می‌کنم یعنی واقعا ممکنه دوباره مردم به این طرز فکر اعتماد کنن؟ آیا با خودشون نمیگن که این طرز فکر اگر می‌تونست کاری کنه، تو این ۸ سال کرده بود؟ اگر می‌تونست جلوی پیامک حجاب رو بگیره، چرا توی این ۸ سال نگرفت؟ اگر می‌تونست تحریم‌ها رو ولو با مذاکره از بین ببره، چرا تا الان نکرد؟ و اگر نمی‌تونه، اگر همین آقایون مانع تصویب fatfبشن همچنان، چه کار جدیدی می‌تونه برای مملکت بکنه؟ چی تو چنته دارن که تا الان برای مردم رو نکردن؟ و اگر رو نکردن چرا نکردن تو این ۸ سال؟.... امیدوارم هرکی می‌خواد به اون طرز تفکر رای بده، ولو از لج نظام، کمی به این سوالات فکر کنه...

و حرف آخرم اینکه، چقدرررر صحبتهای دکتر جلیلی در پایان مناظره، زیبا و امیدبخش بود... اینکه کسی در چنین جلسه‌ای، از امیرالمومنین حدیث بخونه و از دین خدا حرف بزنه، خیلی زیباست... فکر کنم تنها حرفی بود از دین خدا که تو این مناظرات شنیده شد... دین غریب خدا... که انگار دیگه برای کسی کلاس و اعتبار نمیاره تا ازش حرف بزنه... مهجور مونده... غریب مونده...

ببخشید پرحرفی کردم...

مردم همیشه اینطوری هستن...
همیشه هیجان بر مردم غلبه داره...

کلا جایگاه ریاست جمهوری جایگاه پاسخگویی هست و قطعا نمیشه توی اجتماع (دولت) به این بزرگی درب تمام فسادها رو بست... قطعا کوچکترین ناکارآمدی یا فسادی رخ بده رسانه ها بزرگ نمایی میکنن...
باید منتظر همچین روزی بود...

نظر من اینه که فرمایشات رهبری رو روز 4 شنبه حتما و با دقت گوش بدیم...
قطعا راه گشا خواهد بود...
فعلا بدترین سم اینه که هواداران این دو نامزد با هم به تقابل بپردازن...

منم خیلی ها رو دیدم که بین رئیسی و جلیلی دچار تردید هستن...
دیروز به یه مغازه ای رفته بودم... صاحب مغازه اصلا ظاهر اسلامی نداشت... همین طور ازشون پرسیدم به نظر شما کسی به همتی هم رای میده؟
که بحث انتخاباتی شد... فهمیدم ایشون هم مردد هستن بین جلیلی و رئیسی و البته دلشون با جلیلی بود...
من هیچی از نظر خودم نگفته بودم...
به نظرم باز هم باید تا روز 5 شنبه صبر کرد...

ببخشید دو تا نکته از قلم افتاد؛

یکی اینکه آنچه در مورد بعد از ۸ سال ریاست جمهوری افراد گفتم، غیر از رئیس جمهور شهید و مرد بزرگی بود که شهید زنده‌ان و رهبری این انقلاب بدستشونه!

و دوم اینکه، در خالص بودن و مومن بودن آیت‌الله رئیسی شکی نیست؛ اینکه گفتم نباید بت ساخت، به این معناست که حتی با وجود همه ویژگی‌های خوبشون، نباید بت ساخت...

ولی.... خلوص دکتر جلیلی... یه جنس نابی داره که... منم منم نشنیدیم از این آقا... دعوت به خود نداشت... خودش رو مطرح نکرد... هرچی گفت از «ما» گفت... 

تصور اینکه چنین نگاهی، چنین خلوصی، چنین تقوایی حاکم بشه بر جامعه مثل یه رویای شیرین می‌مونه...

بله ...
واقعا ادبیات صحبت کردنشون یک انرژی خاصی به انسان میده...
یک آراستگی ویژه ای داره...

اما یک نکته خدمتتون عرض کنم:
مسئله مصلحت اجتماعی یه مقدار متفاوت هست...
من به شخصه معتقدم امام خمینی نایب عام امام زمان بودن... در این شکی ندارم...
اما معتقد نیستم امام اقرب اشخاص به امام زمان بودن در عصر خودشون...

نباید این دو مسئله رو با هم خلط کرد...
نایب عام امام زمان بودن به معنای اقرب بودن به امام نیست...
از نظر من نایب عام مطاع هست برای من... اما به معنای اقرب بودن نیست...

اینها لطایفی داره...
این قاعده رو بگیرید...
امروز در جامعه و انتخاب رئیس جمهور باید جامع نگاه کرد...

خیلی به این شعر اعتقاد دارم:
در کار گلاب و گل
حکم ازلی این بود

آن شاهد بازاری
این پرده نشین باشد...

ان شا الله به بهترین تصمیم برسیم در این انتخابات...
دوشنبه ۲۴ خرداد ۰۰ , ۱۶:۰۵ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام علیکم.

سپاس از بابت وقتی که گذاشتید برای این مطالب

پاسخی که در نظر دوم خانم صبا دادید، بخش دوم پاسخ مد نظرم هست

متوجه صحبت تون نشدم. یعنی چی؟

سلام علیکم
ممنون از شما که وقت میذارید و میخونید...
منظورم این بود که در مورد حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری من به شخصه این دو بزرگوار رو نایب امام زمان میدونم اما این به این معنی نیست که مقام معنوی این دو بزرگوار در بین شیعیان بالاترین مقام هست...

ما از مقام انسانها در نزد خدا خبر نداریم... ممکن هم هست واقعا بالاترین مقام رو داشته باشن... اما به صرف نیابت امام زمان، دلیلی بر برتری اون نایب در بین شیعیان نمیشه...

حتما شنیدید در مورد حضرت داوود که از خدا خواستن که همنشینشون در بهشت رو نشونشون بدن...
بعد فهمیدن یه دختری همنشین ایشون هستن... یعنی در نزد خدا اون دختر مقام پیامبر الهی رو داشتن...

اتفاقا اون دختر خانم هیچ مسئولیت اجتماعی خاصی هم نداشتن و تعجب حضرت داوود هم از همین بود...
رفتن اون خانم رو پیدا کردن و ازشون خواستن که بگن چکار میکنن که خدا همچین مقامی بهشون داده...

عرضم این بود که ممکنه ما در جمع بندی به آقای رئیسی برسیم... اما این به این معنی نیست که آقای جلیلی در سطح پایین تری از ایشون هستن...
متاسفانه توی کانالها و صفحات هم میبینم برای اینکه مردم رو قانع کنن که رئیسی اصلح هست نسبت های بی انصافانه میدن به جلیلی...
این کار اصلا زیبنده نیست...
باید در مورد قضاوت نا منصفانه کردن از انسانی که برای خدا به میدون اومده ترسید...

من از همون موقع که جلیلی توی مذاکرات فعال‌بود ازش خوشم اومد.

طرز فکر و نگاهش خیلی حکیمانه و عاقلانه هست، نگاه خیلی جامعی داره و آدم سفتی هم هست.

کمتر از بقیه هم مدیون کسی هست!

معتقدم همچین آدمی خالصی حتی اگر جایی هم اشتباه کنه خدا واسش جبران میکنه.

اینکه همچین فردی الان کاندید هست و مردم بهش اقبال داشته باشند واقعا خودش پمپاژ امید توی دل ادم هست.

من از رئیسی فقط یه چیزی‌خوشم نیومده، اونم اینکه توی قوه قضاییه چرا مجازات آبرو بردن مفسد مالی رو رسم نکرد.

زمان حضرت علی مجازات مفسد مالی بی آبرو کردن بود اما بنظرم رئیسی توی این مساله شل زد.

يكشنبه ۳۰ خرداد ۰۰ , ۰۰:۵۵ پلڪــــ شیشـہ اے

سپاس گزارم از بابت توضیحات. لطف کردید.

بله متاسفانه شاهد این بی اخلاقی بودم. میخواستند به هر طریق رقیب را به در کنند. به نظر این دوستان توهم طرفداری از فرد اصلح را داشتند و صرفا در شخص گیر کرده بودند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan