سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

خط قرمز انتخابات _ دور دوم

دوستان و مخاطبان عزیز سلام

به نظرم جا داره یه نکته رو جدای از نظر شخصیم، به عنوان تحلیل اینجا بنویسم

اینطور که فهمیدم خیلی از مخاطبانم دکتر جلیلی رو اصلح میدونن... و بهشون حق میدم... و چه بسا نظر درست همین باشه...

اما تحلیل من رو بشنوید بعدش نتیجه گیری با خودتون

 

ما دو اتفاق مهم رو باید در این دوره رقم میزدیم...

 

اتفاق اول و مهمترین اتفاق:

 

تبیین نگاه انقلاب...

عوام تصور غلطی از انقلابی ها دارن و فکر میکنن اینها اهل بگیر و ببند و گونی و اعدام و ظاهر سازی دینی و نماز و روزه هستن و برای اداره کشور هیچ علم و برنامه ای ندارن...

به لطف افتضاح دولت روحانی و ارائه برنامه های دقیق دکتر جلیلی و حتی آقای قاضی زاده و به لطف عملکرد و کارنامه آقای رئیسی تا حدی این اقناع در افکار عمومی ایجاد شده که انقلابی ها اهل علم و تخصص و برنامه و تعهد هستن...

 

این خیلی مهم بود که مردم بفهمن... تا حدی این مسئله محقق شد...

اثر کارنامه رئیسی و برنامه جلیلی بسیار مهم بود... واقعا کسانی که کینه دارن از امثال رئیسی و جلیلی دهانشون بسته شده...

این یعنی جبهه انقلاب در منطق پیروز شد...

اولین پیروزی اتفاق افتاد...

 

اما مسئله حیاتی دوم:

انتخابات نباید به دور دوم بکشه...

این برای اعتبار رئیس جمهور منتخب خیلی مهمه...

برای بسط ید ایشون خیلی مهمه...

خودتون آمار نظرسنجی ها رو رصد کنید... من نمیدونم جلیلی به نفع رئیسی کنار میره یا برعکس...

اگر یکی به نفع دیگری کنار رفتن که الحمدلله... قضیه خود به خود حل میشه و بارش از دوش مردم برداشته میشه...

اما اگر هر دو نفر با هم موندن، ببینید اقبال عمومی با کدومشون هست و به همون شخص رای بدید تا انتخابات به دور دوم نکشه...

 

یا علی و التماس دعا

مگه احمدی نژاد تو دور دوم رئیس جمهور نشد؟

آیا دولتش دولت ضعیفی بود؟

تازه همون اول کار کلی از وزرای سابق رو با قدرت برکنار کرد

به نظر من جبهه انقلاب بیش از جبهه های دیگه نیاز به رای قاطعانه داره...
مثلا روحانی با اون با 51 درصد آراء در 92 رئیس جمهور شد، به خاطر نجابت راستی ها چالش جدی نداشت...
اما احمدی نژاد سال 84 در دور دوم انتخاب شد و از فردا اون روز دشمنی ها شروع شد یه علت این بود که ایشون پشتوانه حداکثری ندارن...
و حتی امثال آقای هاشمی میگفتن دولتش تا 6 ماه بیشتر دوام نداره...
و تا میتونستن مانع کارش میشدن...

سال 88 هم با وجود اینکه رای اکثریتی و با قدرت داشت اون فتنه به پا شد...
اینها یه نشونه داره...
رای حداقلی برای جبهه انقلاب دستاویز دشمن خواهد شد... چون جبهه مقابل انقلاب نه انصاف دارن و نه براشون حفظ اصل نظام اهمیتی داره...

اگه به دور دوم بکشه، بین کی و کی ممکنه بشه بنظرتون؟؟

من هم واقعا از دور دوم خوف دارم چون انقدر اینا شامورتی بازی بلد هستن که تو دور دوم اقبال مردمو برگردونن. اونوقت ممکنه دوباره با یکی مثل روحانی دربیفتیم. رسما بدبخت میشیم!

احساس می‌کنم اهمیت این انتخابات خیلی خیلی مهمه...

و برای مشارکت، کلی راه به ذهنم رسیده که انجام بدم ولی نمیدونم تو ذهن مردم چی میگذره و نمیدونم این راه ها رو چجوری به بقیه هم برسونم

سلام
ببینید نظر سنجی ها حرفهای متناقضی میزنن...
گاها میگن همتی دوم هست... گاهی میگن همتی ششم هست...
گاهی میگن رضایی دوم هست... که این میتونه محتمل باشه...

اما واقعا خیلی اعتمادی به نظر سنجی ها نیست...
مثلا سال 96 در انتخابات مجلس در تهران از ترس اینکه اصلاحاتی ها رای نیارن (با توجه به نزدیکی رقابت این دو حزب در ادوار قبل) نگاه مصلحت اندیشانه این بود که  لیستی رای بدن...
اما بعد از مشخص شدن آرا فهمیدیم که اگر لیستی هم رای داده نمیشد بازم اصلاحات رای نداشت توی تهران...
و لیستی رای دادن موجب شد امثال آقای جعفری و یامین پور و رسایی و دیگران وارد مجلس نشن و مجلس محروم بمونه...

من فکر میکنم (بر اساس تحلیل... نه بر اساس آمار گیری) نفر اول آقای رئیسی هستن و نفر دوم بین رضایی و جلیلی خواهد بود...
فرمایشات رهبری رو در روز 4 شنبه با دقت گوش بدید... ان شا الله راهگشا خواهد بود
يكشنبه ۲۳ خرداد ۰۰ , ۱۳:۳۱ صـــالــحـــه ⠀

سلام و نور

راستش من هم تا قبل از مناظره اول از همون افرادی بودم که دوست داشتم آقای جلیلی رای بیارن و اصلح رو ایشون میدونستم. البته در اینکه در عالم واقع چه کسی اصلح هست، من که نظر نمی‌تونم بدم ولی انتخابم ایشون بود.

اما بعد از دیدن اقبال مردم به سمت آقای رئیسی که حتما ناشی از اون برکتی هست که شما با ادبیات خودتون بهش اشاره کردید و علاوه بر اون دلیل توانایی اجماع سازی آقای رئیسی برخلاف آقای جلیلی، یه حس دیگری هم پیدا کردم... احساس اینکه این مرد با تمام وجودش رنج مردم رو حس می‌کنه و برای از بین بردن این رنج‌ها و دردها با تمام وجود تلاش خواهد کرد و اونقدر سلیم النفس هست که براش این آقا و اون آقا فرقی نداره، هرکس که بتونه گره از مشکلات مردم باز کنه رو توی کابینه‌ش میاره. من دلم می‌خواد رئیس جمهورم وقتی مردم از مشکلات پیشش میگن صورتش درهم بره و آینه رنج و درد مردم باشه نه اینکه فقط گوش بده. فقط تائید کنه...

علاوه بر اون اصلاحاتی که کشور بهش نیاز داره، خیلی کلان و سایز بزرگ هستند. مشکلاتی که اصلاحاتی این چنین می‌طلبند، مرد عملی می‌خواهد با یک کارنامه‌ی موجود و عینی... مشت پر کن... چیزی که آقای جلیلی ندارند ولو اینکه برنامه دقیق‌تری دارند ولی انجام اون برنامه‌ها مهم‌تره و یک فرد مدیر و مقتدر می‌خواد. 

حداقل شاید بشه گفت در شرایط فعلی کشور نباید ریسک کرد. باید فردی رو انتخاب کرد که تا الان نشون داده اگر شکایت‌ها و نامه‌ها و گزارشات مردمی بهش میرسیده فقط با اون‌ها معامله‌ی یک گزارش مکتوب و سند وجود مشکل نمی‌کرده. اون ها رو سریع به نهادها و مراجع ذی‌ربط ارجاع میداده.

 

من برای انتخابات توی وبلاگم مطلب نذاشتم چون منتظرم فردا و پس فردا هم بگذره و در لحظات آخر صحنه شفاف بشه. فعلا فقط رو در رو تبلیغ می‌کنم و اندکی در گروه‌ها‌‌. ان شاءالله مشارکت در بالاترین سطح خودش اتفاق بیافته و ایرانمون سربلند و پرافتخارتر بشه.

سلام علیکم
در مورد قدرت اجماع سازی منم معتقدم دست برتر رو دارن آقای رئیسی...
و دوست دارم این قدرت رو به برکت وجودیشون ربط بدم نه به کارنامه شون...
آقای رئیسی از زمان آستان قدس به بعد مورد اجماع واقع شدن...
یعنی با دیدن سیاسیون نسبت به کارنامه شون...
این کارنامه ها کجا اتفاق افتاد؟!!!
در مناصب مدیریتی که از نظر رهبر انقلاب به لحاظ درصدی اندکی بالاتر از صفر درصد هست توی کشور...
یعنی هنوز خودِ سیاسیون نسبت به نوع مدیریت آقای رئیسی محک نخوردن...
و این اقبالشون به آقای رئیسی (بخش قابل توجهی) ذهنی هست و ریزش خواهد کرد...

مگه میشه کسی 99 درصد مدیریت کشور رو به دست بگیره و بخواد عدالت رو رعایت کنه و اصول گراو اصلاح طلب دردشون نیاد؟!!!

پس باید منتظر اتفاقات جدیدی هم بود...
این دست برتر به این حجم زیاد در قدرت اجماع سازی اگر بر اساس کارنامه باشه یقینا بیش از 80 درصدش حباب هست...

لذا من با دقتی که کردم این قدرت اجماع سازی رو به خاطر کارنامه شون و موضع فعلی سیاسیون نسبت به ایشون نمیگم...

من به دوستان حق میدم اینقدر بین جلیلی و رئیسی مردد باشن...
چون واقعا محاسنی در آقای جلیلی دیده میشه که به این قوت در آقای رئیسی یافت نمیشه...
من این حرف رو بعد از رصد 8 ساله آقای جلیلی میگم...
اما الان باید یک انتخاب دقیق کرد...

به دوستان هم گفتم...
حتما فرمایشات آقا رو در روز 4 شنبه گوش بدید... قطعا در تصمیم گیری راهگشا خواهد بود...

@آقای میم

احمدی نژاد رقیبش شخصی مثل هاشمی بود . به عنوان کاندید مستقل اومده بود! در مقابل اشرافی گری قد علم کرده بود. خود این پیروزی حتی با دور دوم مهم و ارزشمند بود! دور دوم اون موقع با الان یکی نیست!

ما امروز برای رسیدن به ثبات نیاز به اقتدار داریم! امنیت در همه سطوحش، زیروند ثبات سیاسیه! آرای مقتدر به حکومت ثبات میده. الان دولت مقتدری هم نیاز داریم!

برای اقتدار نیاز به وحدت هست. چه در جبهه انقلاب و چه در سطح عموم جامعه.

 

سلام علیکم

به نظر من افراد انقلابی با رای حداقلی انتخاب بشن جبهه های مقابل سنگ اندازی زیادی میکنن...
چه احمدی نژادِ سال 84 چه نامزدهای 1400

سلام اخوی

امسال به طرز عجیبی مهر آقای جلیلی به دلم افتاده.  مخصوصا با جمع بندی آخرش در مناظره سوم.

با اینکه آقای رئیسی هم واقعا فرد کار درستیه، اما عجیب مهر آقای جلیلی در دلم هست و فعلا نظرم روی ایشونه

 

البته باید صبر کنیم و ببینیم تا آخرین روز چه کسانی باقی میمونن !

ُسلام برادر

:))
من 8 ساله که این مهر رو توی دلم دارم...
بله باید تا روز اخر صبر کرد... البته اگر تا 4 شنبه کسی کنار نره... بعید میدونم روز 5 شنبه برای انصرف دادن روز مناسبی باشه...

گاهی با خودم میگم کاش اطلاعات من از جلیلی در حد خیلی از همین مخاطبانم بود تا راحت میتونستم ازش بگذرم... اما من با شناختی که از دکتر دارم فقط در بحث قدرت اجماع سازی رئیسی رو قویتر میدونم
که البته قدرت اجماع سازی هم خیلی مهمه...

در کل عرض کنم خدمتت که جلیلی در بین خواص سیاسی بیشتر مورد حسد واقع شده تا رئیسی...
و علتش هم اینه که جلیلی اظهار نظراتش و برنامه هاش و مسئولیت هاشون در حوزه دستگاه اجرایی بیشتر بوده و بیشتر با آقایون اصطحکاک داشته...

اما آقای رئیسی در این موضع نبودن...
و اقبالی که فعلا برخی سیاسیون بهشون دارن یه اقبال ذهنی هست... این اقبال ذهنی بعد از رئیس جمهور شدنشون خیلی ریزش خواهد داشت...

در کل من اینطور هستم که اگر جلیلی و رئیسی هر دو با هم بمونن ترجیح میدم به اونی رای بدم که احتمال رای آوری بیشتری داشته باشه... تا با اقتدار بیشتری رای بیاره...

سلام.

من چندتا از نظرسنجی های معتبر را دیدم. به همین دلیل و با استناد به نتایج آنها تصدیق میکنم که کشیده شدن این انتخابات به دور دوم، انصافاً سم مهلک است. آنهم نه فقط برای جبهه انقلاب بلکه برای کل کشور.

 

خانم صالحه در پاراگراف سوم کامنتشون، اشارۀ خوبی داشتند. هرچند که نمیدونم منظورشون دقیقاً چیه. اما منم باور دارم که کشور به اصلاحات خیلی بزرگتری نیاز داره که احتمالاً آقای جلیلی از پس اجرای آن بر نمیاد.

 

 

دلایلی را که در پست قبلی ازم  خواستید، خصوصی براتون می نویسم..

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan