سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

رفتار حرفه ای

ما برای نیروهامون یه پاداش یا اصطلاحا کارانه ی ماهانه داریم...

ییعنی علاوه بر حقوق قانون کار که برای همه مشترکه... هر سال یه مبلغی برای هر گروه از مجموعه خودم تعیین میکنم و میگم این مبلغ سقف پاداشی هست که هر نفر میتونه در یک ماه بگیره...

فرض کنید سقف این پاداش 2 میلیون تومان هست... این 2 میلیون هر ماه به صورت متغییر پرداخت میشه... بر اساس کیفیت و کمیت کار اون نیرو...

آخر ماه یه بررسی میشه و یه مبلغی از صفر تا 2 میلیون به هر نفر تعلق میگیره...

من همیشه به نیروها میگم از این 2 میلیون نهایتا 1 میلیون 800 به کارتون داده میشه... سقف پاداش رو هیچ وقت به کار نمیدم...

میگن به چی میدید؟

میگم به رفتار حرفه ای شما در کار میدم...

میگن رفتار حرفه ای چیه؟

میگم مثلا فلانی که از نیروهای تخصصی بوده... به خاطر حجم بالای کارهای عمومی ، یه ماه کامل نتونست کار تخصصی اش رو انجام بده و فقط درگیر کارهای عمومیش کردیم... هیچ اعتراضی نکرد... و کارهای عمومی رو به نحو احسن انجام داد...

اون ماه به ایشون سقف پاداش رو دادم... این یه رفتار حرفه ای بود...

یا فلانی که هر وقت به دوربین ها نگاه کردم دیدم مشغول کارش هست... بیشترین وقت رو برای کارش میذاره... یه ماه به ایشون هم سقف پاداش رو دادم...



اگر نیروها بدونن یه سری ویژگی های خوبشون دیده میشه، انگیزه مضاعف میگیرن.. 

سلام

به نظرم باید براشون این رفتار حرفه‌ای تعریف بشه. بدون آگاهی دادن که نمیشه...

چون زیردستاتون ممکنه به جای رقابت حسادت بکنن.

سلام
سال گذشته نگفته بودم و الته کسی هم نمی دونسته کی سقف میگیره... اینا مخفیه...
اما به خود اون شخص میگفتم چرا بهت سقف دادم...

امسال علنی کردم... و تا جایی که میشد مصداق های رفتار حرفه ای رو گفت بهشون گفتم...
اما امسال هم پاداش ها رو کسی نمیدونه... بازم به خود اون شخص میگم چرا بهت سقف دادم...


👌👌👌

فکر میکنم مطالبم رو با موضوعات کاری بنویسم موثرتر باشه

از موضوعات کاری قبلا هم می‌نوشتید🤔

پس فرقی نداره

سلام

یه بحثی داشتن تو مجموعه سدید ، که خط فکری استاد پناهیان اینهاست، درباره قاعده تشویق و تنبیه تو بحث تربیت فرزند بود. خیلی جالب و راهبردیه و نکته اصلیش اینه که نباید « انگیزه درونی» رو در بچه ها از بین برد. 

نمی‌دونم چطوری میشه پیداش کنید ولی احتمالا براتون مفید باشه خیلی. البته مقام تزبیت فرزند با مقام کارفرمایی فرق داره ولی بنظرم اینجا هم مهمه طوری رفتار بشه که انگیزه درونی ها از بین نره. 

سلام
بله این جزو شاه بیت های دیدگاه آقای پناهیان توی بحث تربیته
قبول دارم
پاسخم به نظر اول رو بخونید
سال گذشته بدون اینکه مطلع باشن این پاداش حداکثری رو میدادم و اعلام نکرده بودم... چون دوست داشتم سیر طبیعی باشه... و هر کسی خودش باشه...
امسال یه عده که به لحاظ تخصصی خیلی خوب عمل میکردن براشون سوال شده بود که چرا هیچ وقت سقف پاداش رو دریافت نکردن در حالی که پیشرفت کاری شون خوب بوده و جزو بهترین ها بودن؟...
خب اونها رفتارهای غیر حرفه ای داشتن... مثلا به خاطر کار بهتری که داشتن دچار تکبر و خودبرتر بینی شده بودن و جوری رفتار میکردن که به شدت حسادت دیگران رو برمی انگیختن و اختلال در روابط ایجاد میکردن...
دیدم بهتره این سیاست رو علنی کنم...
اما بعد از بیان دو سه مصادیق از رفتار حرفه ای، به همه گفتم همه میدونید من چقدر سرم شلوغه و ممکنه خیلی از رفتارهای حرفه ای شما به چشم من نیاد...
پس هیچ وقت به من رجوع نکنید بابت اینکه فلان رفتار حرفه ای رو داشتم اما شما توجهی نکردید...
این احتمال وجود داره که هیچ وقت رفتار حرفه ای شما از سمت من دیده نشه... ضمن اینکه رفتار حرفه ای فقط همین مواردی که من بیان کردم نیستن و ممکنه یه وقتهایی خودِ شما با رفتاری به من یه رفتار حرفه ای جدیدی که اصلا بهش توجه نداشتم رو یاد بدید...
پس بقیه مصادیق رو خودتون پیدا کنید و اگر مایل بودید بهش عمل کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan