سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

مشتاق وطنم

خانمم میگه روزی که خواستی از شرکت بیای بیرون اگر بهت پیشنهاد دادن بمون شرکت ما بهت خونه میدیم یا پول میدیم برو خونه بخر قبول نمیکنی ها... من توی خونه ای که اینا بخوان بهت بدن نمیام...

به احتمال زیاد این پیشنهاد رو میدن... اما یکی از مشمئز کننده ترین کارهایی هست که میتونن بکنن...

چون اونها توی همه ی این سالها در جریان سختی های من بودن و میدونستن داستان اثاث کشی هر ساله منو... اما هیچ وقت هیچ کمکی یا پیشنهادی از سمت اونها نبوده... چرا؟

چون همچنان میرفتم سر کار و به منافع اونها ضربه ای نمیخورد...

اما روزی که بفهمن قصد رفتن دارم به احتمال زیاد دستپاچه میشن و این پیشنهاد رو میدن و اصرار هم میکنن... (چون تجربه اش رو قبلا داشتم... حتی بدون اجازه ی من زنگ زده بود به خدمتکارشون و گفته بود برو در خونه مهندس و اثاثش رو ببر توی فلان خونه... که خب من قبول نکردم) اما برای من واقعا چنین پیشنهادی در چنین وقتی که عزم رفتن کردم خیلی مشمئز کننده هست...

چون معناش اینه:

تا منافع ما به خطر نیفته اصلا برامون مهم نیست که چی به سرت میاد...



به استاد گفته بودم: شما به من میگید انصاف رو رعایت کن و وقتی از اونجا بیرون بیا که بهت نیاز نداشته باشن... یه نشانه ای یه اصلی، چیزی به من بگید که منِ وسواسیِ ذهن زده بتونم بفهمم چه وقت باید بیام بیرون... اینطوری دچار عدم تشخیص میشم...

فرمودن کسی رو جای خودت بذار که بتونه کارهای خودت رو انجام بده...

و این سخت ترین کار هست... الان سه ماهه از هر جایی که بشناسم دنبال نیرویی هستم که هم توی بحث تخصصی اش  مسلط باشه و هم مدیر باشه... تا حالا چیزی گیرم نیومد...

و میدونم اگر نتونم فرد شایسته ای پیدا کنم نیروهای خوب اونجا بعد از من خیلی توی اون شرکت نمیمونن... و این یعنی آسیب دیدن اون شرکت... و این اتفاقی هست که به من گفتن نذار بیفته...



دعا کنید بتونم توی یک سال آینده همه مقدمات رو برای برگشتن به شهرم فراهم کنم...

ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش

بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

سلام

راستش گفتم پیام بدم یا ندم، نتونستم پیام ندم‌!

برام سوال بود کجاش مشمئز کننده است!؟؟

 

واقعا برام سواله اینکه کارفرمای شما میخواد به شما یه لطفی کنه چیش مشمئز کننده است؟؟ (هیچ جای عالم هیچ لطفی بی دلیل نیست، خود خدا هم میخواد به یکی لطف کنه دلیلی پشتش داره)

 

راستش دیروز با خوندن افزایش کرایه صاحب خونه تون هم نتونستم ربطش رو به مسئولین بفهمم!

اینکه صاحب خونه شما کرایه رو زیاد کرده مسئولین مقصرن و باید کاری کنن؟؟

 

ببخشیدا از یه طرف مسئولین شما دارن به شما خونه میدن که تو این شهر بمونین و جایی نرید از طرفی با یک جور لجاجت خاصی نمیخواین از اون امکانات استفاده کنین از طرفی هزینه تفکرات خودتون یعنی اصرار به اینکه از مسئولین و کارفرماهاتون خونه نگرفتن و افتادن گیز صاحب خونه های خوش انصاف رو هم گردن مسئولین میندازین...

 

به نظرتون این نوعی فرافکنی و مغالطه نیست!؟

 

ببخشید نمیخوام تو این وضعیت که میدونم فشار زیادی روتون هست اذیت بشید و خودمم تو تمدید کردن و شدن اجاره هام این حس بد رو داشتم ولی بهتر نیست کمی از متر و مقیاس های من درآوردی که خیلی هم حقیقت نداره و خودمون واسه خودمون ساختیم کوتاه بیایم!؟

سلام
خود رستم قاسمی چند روز پیش اعتراف کرده توی بحث اجاره بها سیاست هاشون جواب نداده... بعد شما میخواید از چی دفاع کنید؟
یه حساب دو دوتا چارتاست...
9 ساله دولت خونه ای تحویل مردم نداده...
4ساله قیمت ها به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده...
لذا مردمی که نیاز به مسکن داشتن توی 4 الی 5 سال اخیر نتونستن با سرمایه شون صاحب مسکن بشن... سرمایه ای که باید وارد خرید مسکن میشد وارد اجاره و رهن مسکن شده...
لذا تقاضا و نقدینگی در اجاره مسکن شدت پیدا کرده...
این چیزی که الان میبینید خیلی طبیعی هست...

بله صاحب خونه ها باید انصاف داشته باشن... که خب ندارن... میبینن تقاضا بالاست... پول هم اومده توی این بخش... طمع میکنن...
دولت باید این رو میفهمید که با وام دادن به عنوان ودیعه (که اونم کی داده کی گرفته بود واقعا) هیچ دردی از افزایش اجاره بها دوا نمیشه...
نفهمیدن...
چون نمی خواستن بفهمن...

در مورد مشمئز کنندگی هم حرفی نمیزنم
احساس سوختن به تماشا نمی شود
آتش بگیر تا بدانی که چه میکشم...

ان شا الله هیچ وقت توی شرایط من قرار نگیرید...

سلام 

اونها هرکاری می‌کنن، بکنن، طرف حساب شما خداست.

آیا خداست؟!

سلام
نمیدونم

سلام...

اینکه صاحب خونه اجاره رو ۲۰۰ درصد افزایش داده، درسته که اول به انصاف و وجدان خود شخص مربوطه، ولی قطعاا به مسئولی که میگه افزایش تا ۲۵ درصد مجازه هم، مربوطه! 

چرا باید هردمبیل باشه انقدر؟ 

صاحبخونه ما هم حدود ۲۰۰ درصد اضافه کرده. رفتیم تمام بنگاه های اینجا رو گشتیم(حاشیه تهران) ، بنگاه ها شلووغ و املاکی ها میگن یک ماهه که هیچ واحد خالی نداریم اینجا! 

احتمالا خیلی ها نتونستن از پس تهران بربیان، اومدن اینجا ساکن شدن. 

من که واقعا دیگه جوابی برای خلق الله ندارم بگن چرا دولت نظارت نداره. چون سوال خودمم هست. 

بله درسته، میشه بری حل اختلاف، اعتراض کنی. ولی این اعتراض کی جواب میده؟ بعد مستأجری که تو این کسادی وضع مسکن، با هزااار جور دغدغه، باید بره دنبال خونه بگرده، آیا خونه ای با بودجه‌اش پیدا بکنه اصلا، که تازه بعد ببینه براش مناسبه یا نه. 

بعد اسباب کشی باید بکنه، از یه ماه قبل کامل درگیره، این وسط وقت می‌کنه بره دنبال شکایت و شکایت کشی؟! 

بعد اگه بخواد بشینه همونجا، از کجا معلوم صاحبخونه هه لج نکنه کرایه رو بیشتر نکنه؟! یا مثلا پاشو تو یه کفش کنه بگه پاشین از اینجا، بعد هم به قیمتی که دلش میخواد بده به یکی دیگه... یا نه، فرض کنیم تمدید قرارداد قبل از شکایت صورت گرفته باشه ، از کجا معلوم اذیت و آزار نکنه؟! 

حرفم اینه که ، از اول باید کار رو درست انجام بدن. نه اینکه اینجوری شلخته و بی نظارت، بعد بگن هرجا مشکلی بود مردم معترض بشن. 

خب مردم هم باید حس کنن حداقل اگه بیان جلو، واقعا حمایت میشن. نه اینکه طرف بترسه یه بدبختی به بدبختیاش اضافه بشه! 

فرض کنیم من حاضر شدم این ریسک رو به جون بخرم و زحمتشو به خودم بدم، برم حل اختلاف، بلکه مشکلم حل شه، ولی میشه به همه مردم اینو گفت؟! 

به خدا فرق اعتراض و انتقاد، با عناد و مخالفت صددرصدی خیلی زیاده! نمیدونم چرا بعضی مذهبی‌های ولایی فکر میکنن باید همیشه از همه چیز دفاع کنن!

 

سلام
دقیقا نه اون سیاست وام ودیعه کوچکترین اثر رو داشته... نه این سیاست جدید که ما روی کاغذ نوشتیم باید 20 درصد اضافه بشه...
اینها اگر نمیفهمن که سفیه هستن و میشن مصداق همون فرمایش آقای جوادی آملی توی برج 2 که گفتن مال مملکت رو به دست سفیهان ندهید چون مال ستون فقرات یک ملت هست و مال اسباب قیام ملت برای حق هست...
مال رو به دست سفیه بدید ستون فقرات یک ملت رو میشکنه و بعدش نباید انتظار قیام برای حق داشت از اون ملت...
با استناد به آیه قرآن میفرمودن...
سرچ کنید پیدا میکنید...

دولت داره توی بخش مسکن و اجاره بها سفاهت به خرج میده...
به همین صراحت...

سرچ کنید صحبت های سعید قاسمی رو توی جماران...
زنده از شبکه 3 پخش شد...
حرف هاش خیلی درست بود... لازم بود این حرفها به خود رئیسی زده میشد...
بهش گفت با این آدمای دور و برت هیچ کدوم از وعده هات عملی نمیشه...

دولت توی بخش مسکن هم خیلی داره ضعیف عمل میکنه... بسییییار بعیده بتونه وعده 4 میلیون توی 4 سال رو عملی کنه...
هنوز بعد یکسال نتونسته 25 هزار مسکن مهر باقی مونده و فاز 1 و 2 که در زمان روحانی استارت خورد رو تحویل بده...
طرح های خودش که هنوز هیچ...

اون 25 درصدی که گفتن واقعا کارشناسی نیست... چون کارشناسی شده نیست عملی هم نمیشه...
نقدینگی اومده توی بازار اجاره و رهن... قطعا اثراتش رو میذاره...
بازار منتظر فرمایش آقایون که نمیشینه...
تقاضای مسکن بالاست و عرضه ناچیز...
معلومه که قیمت میره بالا...

استادتون نبودن که توصیه به انصاف و بصیرت کرده بودن؟!

بله
دوشنبه ۳۰ خرداد ۰۱ , ۲۱:۱۳ پلڪــــ شیشـہ اے

فقط میتونم بگم خدا یاری کنه.

فشاری که این روزها مردم دارن متحمل میشن به قدری زیاده که فقط دلم میخواد باهاشون همدلی کنم. چون حرف زدن از هیچ سیاستی باعث آرامش، روان آشفته و پریشان مردم نمیشه. مسئولین هم اگر حریف باشن، کم کم با فعالیت های درستشون، خودشون رو نشون میدن و مردم دلگرم میشن.

همه مون نیاز داریم این روزا یه آدم از ملکوت اعلی بیاد و سرمون و به دامنش بگیره. 

 

ان شاءالله خداوند هم و غم تون رو برطرف کنه

شما و همههههه مردم

 

خداست دارد خدایی میکند...
آخرالزمان هست و امتحانات و ابتلائاتش...

دعا کنید در مسیر بمونیم...
بهترین دعاست...
سه شنبه ۳۱ خرداد ۰۱ , ۰۸:۱۸ صـــالــحـــه ⠀

سلام آقای ن..ا

امیدوارم حالتون خوب باشه

 

یادمه پارسال یا سال قبلش هم همین مشکل خونه شما رو اذیت می‌کرد. نمیدونم چی بگم فقط دعا می‌کنم آه شما اون آدمایی که جلوی پاتون سنگ میندازن رو نگیره که اگر بگیره زندگی شون سیاه میشه.

دلشون چرا سنگه؟

 

داریم به کجا میریم؟ جامعه مون به کجا داره میره؟ دریغ از همکاری و همدلی و همراهی...

از من اگر نظر بخواهید که نمیدونم می‌خواهید یا نه، اما خدایِ اون شرکت بزرگه. نگرانشون نباشید و هرکاری صلاح می‌دونید بکنید. شاید خدا مسیر شما رو جور دیگری پسندیده و باید برید تا اتفاقهای دیگری بیفته. شاید

سلام
خوبم... خیلی خوبم امروز...
اومدم با خانمم صحبت کنم... مسائلی بود که ایشون باید تصمیم میگرفت... 
صحبت ها به نتایج خوبی رسیدن... الان خوبم خیلی...
تا بعد هم خدا بزرگه...

راستش دلم برای صاحب خونه مون سوخت... دید همه دارن قیمتا رو زیادی میبرن بالا ... اینم طمع کرد...
میدونستم بابت این طمعش و دنیا دوستیش ضربه میخوره...

به استادمون متوسل شدم (مدل جدیدی از توسله :) از غرورم گذشتم و کمی حس ترحمش رو برانگیختم تا از این طمع دست بکشه...
حتی بهش حق دادم که قیمتا بالا رفته... اما خب توان من هم محدوده... در کل یه مقداری ضعیف بازی در آوردم و خیلی نرم باهاش صحبت کردم...
خلاصه که جواب داد...
200 درصد رو کشوندم زیر صد درصد... اما بازم بالاست واقعا... هنوز خانمم دلش راضی نشده...
اما خب بقیه اش مال خودش... راضی ام...
میدونید چرا؟
ایشون یه جا دلم رو شاد کردن... وقتی دو ماه هر جا میرفتم همه بهم میگفتن به خاطر تعداد بچه هات خونه نمیدیم... ایشون به من گفتن 5 تا هم داشته باشی برام مهم نیست... سر و صدا هم در حدی که همسایه ها شاکی نشن باهاش مشکلی ندارم...
فقط خونه ام رو سالم تحویلم بده... خیلی دلم قرص شده بود...
گفتم براش جبران دنیوی اخروی بکنم :))
یه سال دیگه هم موندیم اینجا...

در مورد شرکت هم خیلی ممنون که نظر دادید...
ببینید این موندن و از آسیب ندیدن شرکت مطمئن شدن و بعدش رفتن... بیشتر برای من نفع داره تا شرکت...
من میخواستم بگم من برای این شرکتی دارم انصاف رو رعایت میکنم که رفتارهای نادرست هم دارن...
نگفتم اما الان میگم که حتی توی پرداخت طلب هاشون به من بسیار دارن کوتاهی میکنن...
اما عامدانه نیست... شرکت دچار بی نظمی شده...
وسعت پیدا کرده اما مدیریت بخش هاش خوب نیست... از کنترلشون خارج شده تا حدی...
و احتمال میدم اتفاقا استادم برای همین گفتن که بمون...
توی این شرایطی که دچار بحران مدیریت هستن... خالی کردن من مثل خنجر از پشت میمونه...
چون تنها بخشی که توش هیچ دغدغه ای ندارن و داره با چالاکی پیش میره مجموعه ما هست...

مطمئن باشید این مدارا کردن بیشتر به نفع منه... 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan