سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

چگونه از پس این شکر برآیم؟...

دیشب بچه ها رو برده بودم توی خیابون که دوچرخه سواری کنن... خودم هم با دوچرخه ام رفتم باهاشون...

یکی از صاحب خونه های قبلی ام توی همین محله زندگی میکنه... دقیقا در همسایگی ما...

از خونه اش اومده بود بیرون...

گفت: مهندس حال میکنی با بچه هات دوچرخه سواری میکنی هااا

گفتم: کاریه که از دستمون برمیاد :)))

گفت: دیگه برو یه خونه بخر... اینقدر این بچه های طفل معصوم رو آلاخون والاخون نکن...

گفتم: ان شاالله ما هم صاحب خونه میشیم...

گفت: بچه ها مهم ترن... یه مقداری به فکر اینها باش ...و گازش رو گرفت و رفت...



از یه چیزی خوشحالم...

از اینکه اگر به جوونهای مجرد میگم ازدواج کنید و اونها مسئله درآمد و معیشت و اوضاع نابسامان اقتصادی رو بهونه میکنن... عذاب وجدان ندارم که اگر حرف از روزی رسان بودن خدا رو بهشون میزنم خودم در موردش امتحان نشده باشم...

من وقتی رفتم زندگی مشترکم رو شروع کردم که شغل نداشتم... بعضی از قدیمی ترهای وبلاگ میدونن که من حتی یه برهه ای از زندگی متاهلیم سبزی میکاشتم و کنار خیابون سبزی میفروختم...

 

خوشحال از این جهت هستم که اگه به دوستان متاهلم میگم بچه بیارید... خودمون در شرایطی بچه آوردیم که توی شهر غریب بودیم و هیچ کمکی کنارمون نبود... مستاجر هم بودیم و از بد روزگار توی شهری هم بودیم که به خانواده بالای سه نفر بسیییار سخت خونه اجاره میدادن...

تازه طعنه هایی نظیر طعنه های صاحب خونه قبلی که دیگه مثل نقل و نبات نثارم شده...

 

خیلی خوشحالم از اینکه اگر به دوستی توصیه به کاری کردم خودم اول انجامش دادم... خودم دردش رو کشیدم...



من هیچ وقت به هیچ خانمی نگفتم بچه بیارید... حتی به خانم خودم...

چون رنج خانمها رو هیچ وقت نمی تونم درک کنم... رنج بارداری... رنج شیردهی...

توی این مسئله همیشه ساکتم و در مقابلشون متواضعم...

 

اما خدا رو شاکرم که بخشی از رنج های مردمم رو به من هم داده... تا وقتی با مردمم حرف میزنم دردشون رو چشیده باشم...

خدا گواااهه

این نعمت رو تا صبح قیامت هم شکر کنیم هیچ کاری نکردیم...

این که خدا توفیق بده رنج مردمت رو بچشی و در صدد اصلاح اونها و خودت باشی...



خدایاااا

چرا یه عده از مسئولین نمیفهمن دلیل این سبک زندگی رهبری و حضرت امام رو؟

چرا فکر میکنن فقط رهبر باید در حد پائین ترین مردم زندگی کنه؟

چرا مدل زندگی رهبری رو به خودشون نمیگیرن؟...

 

مسئولینی که خوب میخورید و خوب میپوشید و خوب میشینید و ...

شاید مردم شما رو روزی ببخشن... اما یه روزی میاد که حسرت اینکه چرا خودتون رو در معرض این نور قرار ندادید از مردن هزارباره براتون بدتره...

 

به خودتون رحم کند...

به خدا فرصت مسئولیت برای اینه که شما نور بگیرید...

آدم بدون نور خودش بخواد هم نمی تونه خدمت کنه...



اگر میبینید توی دولت داره کارهای موثری انجام میشه یقین داشته باشید به خاطر اون عده ای هست که دارن رعایت میکنن... مردم رو عیال الله میدونن و نسبت به عیال الله غیور هستن...

ان شا الله کارهای موثر دولت هر روز بیش از پیش بشه...

من دیگه اون بخشی که متاهلی سبزی میفروختی رو حفظ شدم:)

منم در آینده به بچه هام میگم پدرتون بار خالی میکرد برای یک لقمه نون حلال

شما جزو قدیمی ها هستی...

نمی خوام بگم من خوبم...
بلکه میخوام بگم اگر درد مردم رو چشیده باشی و به سلامت عبور کرده باشی میتونی باهاشون بخندی و باهاشون بگریی... و اگر حرف درستی میزنی ازت تاثیر هم بگیرن...

در غیر این صورت مردم خودشون میدونن چی بده و چی خوبه...
نیاز ندارن کسی بد و خوب رو بهشون متذکر بشه...
نیاز دارن ببینن کسی بوده و مثل اونها دچار شده اما خوب مونده باشه؟..

مردم باید اینا رو ببینن اونوقت خیلی خوب میشن...

خدا ان شا الله بهت توان و برکت بده

امیدوارم اینطور برداشت نشه که من خودم رو با مردم میدونم و لایق اینکه به مردم بگم چکار بکنن یا نکنن...

 

حرفم اینه که رنج مردم رو چشیدن نعمتی هست از سوی خدا...

برکاتی داره...

حرفت رو قبول دارم وقتی مردم ببینن تو هم همون رنجی رو که اون ها میکشن کشیدی بهشون یه حس همدردی دست میده به همین خاطر حرفت رو بهتر قبول می‌کنند 

اثرش فوق العاده هست
اصلا یکی از دلایلی که یکی مثل آوینی توی حوزه فیلم سازی دنبال داستان های واقعی میگشت همین بود...
مردم طبق آیه قرآن فالهمها فجورها و تقواها... خوب بد بهشون الهام میشه...
منتها نیاز دارن ببینن که میشه به اون خوب و بد پابند بود...
این دیدنه خیلی بهشون انگیزه و قدرت میده...


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan