سیاهه های یک پدر

انَا و علی ابَوَا هذِهِ الاُمَّه

حاج قاسم دیگر من...

از وقتی برام واضح شده که نوشتن توی این محیط میتونه یه جور انفاق باشه...

و وقتی فهمیدم من بیش از نوشتن و بیان خودم، به این انفاق کردن نیاز دارم... نمیتونم بنویسم...

من این وبلاگ رو برای انتخابات 1400 نگهش داشته بودم... اما الان...

 

میبینید!!!

نوشتن از حالات خود... بیان منویات درون اونقدری توفیق نمی خواد... اما انفاق کردن یه سنخیتی میخواد با حقیقت این عالم...

 

نمیدونم بعد از این هم اگر نوشتنی باشه نیت پشتش چیه... الله اعلم

ولی اگر چیزی برای انفاق دارید و می تونید انفاق کنید فکر نکنید دارید به انفاق شونده لطف میکنید... لطف رو حق متعال به شما کرده که نیازمند انفاق رو در مسیر شما قرار داده تا شما یه خود شیرینی ای بکنید...

و بابت خود شیرینی تون کلی هم بهتون مقام و مرتبه بده...

در حالی که الان دارم... از کل نوشته های قبلی و احیانا بعدی ام باید استغفار کنم...

 

در مورد انتخابات هم عمیقا به این مطلبم امیدوارم...

خوابی که بین الطلوعین روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی دیدم...

 

قلبا سعید جلیلی رو خیلی دوست دارم...

اخلاصش ، پاکی و ایمانش... تلاش و برنامه ریزیش... هوش بالای سیاسی شون... دشمن شناسی شون... فهم ولایی و فهم ولایت شون... قوت قلب بودنشون برای اون ولی خدا... شاید یه عده بگن اغراق هست:

اما من ایشون رو حاج قاسمی دیگر میدونم...

 

اما با همه این اعتقادی که به ایشون دارم فعلا هنوز بین جلیلی و رئیسی به انتخابی نرسیدم...

چون 8 سال هست که دکتر جلیلی رو رصد میکنم و میدونم چه انسان شگفت انگیزی هستن... اما منتظرم حالا که هم دکتر و هم آقای رئیسی عزیز اومدن فرمایشات آقای رئیسی رو هم بشنوم...

ایده آل ترین حالت برای من اینه که رئیسی و جلیلی رو در یک دولت ببینم...

اگر این اتفاق با انتخاب آقای رئیسی ممکن بشه حتما این کار رو میکنم...

هر چند آقای رئیسی یک ویژگی ای دارن که به این قوت هیچ کاندیدای دیگری ندارن و اون قدرت اجماع سازی بین سیاسیون و جناح های سیاسی و بین آحاد مردم هست...

این بزرگترین حسن آقای رئیسی هست حتی از حسنِ فساد ستیزی ایشون هم از اهمیت بیشتری برخوردار هست...

اما من هنوز بین دکتر جلیلی و آقای رئیسی عزیز انتخاب نکردم...

آخه جلیلی حسابی توی این سالها از من دلبری کرد... منتظر دلبری های آقای رئیسی هستم... منتظر خوش رقصی اش برای خدا هستم...

هر کی بیشتر دل ببره به اون رای میدم...



از اخلاص آقای جلیلی همین بس که:

سال 96 با اینکه 4 سال با کارگروههای تخصصی روی مشکلات و چالش ها و فرصت های کشور کار کرده بودن و برنامه خیلی خوبی داشتن اما وقتی دیدن آقای رئیسی ورود کردن... کل برنامه هاشون رو در اختیار آقای رئیسی قرار دادن... و خودشون بیش از 20 سفر استانی برای تبلیغ آقای رئیسی رفتن...

من سراغ ندارم هیچ انقلابی ای رو که برای رای آوری اقای رئیسی در سال 96 اینقدر از خودش آبرو و توان و هزینه و سرمایه گذاشته باشه...

 

آقای جلیلی یکی از ایده آلهای من در عرصه سیاسی کشور هستن...

انشا الله شاهد بهترین اتفاقات در هفته های پیش رو باشیم...

سلام و‌ رحمت

به نظر می‌رسه این دوره فرصت خیلی خوبیه برای شکل گیری گفتگوهای جدی،صریح،با تمرکز بر برنامه ها و توانمندی ها

هرچند یه عده میگن مناظرات و بحث ها هیجان ادوار قبل رو‌ نخواهد داشت

ولی من معتقدم ما بد سلیقه شدیم تو‌این زمینه و ذائقه‌مون رو بد عادت کردن

مطلوب اینه که در چنین سطحی تمرکز بر کارامدی روش های اداره امور مختلف و برنامه ها باشه،در حالی که در ادوار قبلی بیشتر شاهد دوگانه سازی و تخریب پ تیمه انداختن بودیم و بیشتر زمان و انرژی کاندیداها و‌ مردم سر این بحث ها تلف میشد

امیدوارم کاندیداهای موجود و تیم های رسانه ای و مشاوره ایشون این فرصت رو قدر بدونن و فضای مناظره ی سالم رو‌ ایجاد کنن

کسی جدی نمی‌گیره،اغلب سرگرم نقد شورای نگهبان هستن ولی تو همین فرصت میشه به منطقی ترین شکل ممکن برنامه های خوب رو‌ ارائه کرد،قابلیت ها و امکاناتی که در دست دولت هست رو برای مردم تبیین کرد و طی چنین امری،حتی بدون اشاره ی مستقیم و اسم بردن مردم‌ متوجه شدت کم‌کاری و عملکرد افتضاح دولت قبل میشن

کاش یه ذره به این مسئله بیشتر توجه بشه و‌ مطالبه‌ی همگانی بشه برای شکل گیری اینچنین بحث هایی 

والا رقابت اصلی سر کارامدیه نه حزب و‌ جناح

خیلی امید دارم با این اتفاق سطح انتظار ما مردم از کاندیداها به شدت بالا بره و بازار دوگانه سازی و ارهاب و تخریب از رونق بیفته...

به قولی این دوره بالاخره فرصت انتخاب بین خوب و‌ خوب‌تر رو داریم

ان شاء الله حداکثر بهره رو ازش ببریم و نقطه عطفی بشه بر نگاه ما به سیاست و آدم هاش

سلام علیکم
دقیقا مناظره فرصتی هست برای بالا بردن سطح آگاهی و تحلیل مردم...
مثلا برای مدیریت صحیح انرژی که سال 98 تیم دکتر جلیلی طرح وان رو دولت و مجلس ارائه کردن و اونها کوبیدن به دیوار... الان میبینم تقریبا همون طرح رو محسن رضایی هم مطرح کرده و شک ندارم یکی دو تا کاندیدای دیگه هم از مشابه این طرح حرف میزنن...
این تبدیل به یک منطق عمومی میشه... بعدش توسط مردم تبدیل به یک مطالبه میشه...
با توجه به این طرح دهک های پایین اجتماع حتی مصرف انرژی شون رایگان میشه...
و نه تنها رایگان بلکه قدرت فروش سهم مازاد خودشون رو پیدا میکنن...

اینها هست که باید بیاد در مناظرات مطرح بشه تاامید در مردم شکل بگیره...
ان شا الله حق پیروز خواهد شد این دوره

سلام اخوی

هم جلیلی و هم رئیسی خیلی خوبن. یه بنده خدایی می گفت کی باور می کرد از انتخاب بین بد و بدتر برسیم به انتخاب بین خوب و خوبتر !

اما !

اما !

با مشارکت چه کنیم !

بذر نا امیدی ای که حسن آقا پاشیده توی جامعه ...

ان شاء الله دولت پیش رو بتونه کمی عزت نفس رو افزایش بده و آدم حسابشون کنه، تا از این نیمچه قهری که توش رفتن خارج بشن.

 

ان شاء الله برسه روزی که بگیم از این مسائل اولیه فارغ شدیم و داریم میریم برای تحقق حرف امام که دل خوش به این مقدار نباشید، معنویات شما را افزایش می دهیم !

 

البته بماند که همین ها هم بستر هست ... اگر کسی بخواد

سلام آقا دکتر
بله مردم سرخورده هستن...
راه واقعی امیدوار رکدن مردم فقط یکی هست و اونم یک دولت کارآمد و دلسوز و انقلابی...
که بتونه جوری مدیریت کنه مردم اثرش رو توی زندگیشون ببینن

والا این تز ها که با اومدن امثال جهانگیری و دیگران مشارکت میره بالا...
اینها فقط مشارکت های حبابی هست...
کیو میخوایم فریب بدیم؟!!

مردم ببینن دولت مردانشون بهشون اهمیت میدن براشون سر و دست میشکنن...

و ان شا الله میرسه روزهای بهتر...
خیلی بهتر...

من اون وقتی عاشق سعید جلیلی شدم که موقع مذاکرات پوپولیست بازی در نیاورد و منافع ملی رو فدای خودش نکرد، و سالها هم بخاطرش کنار گذاشته شد و بازم چیزی نگفت و دست از تلاش بر نداشت و حتی سری قبل با یک برنامه کاری اومد جلو... متاسفانه هیچکس براش مهم نبود و همه دنبال هیجان و مذاکرات نافرجام بودند و گلابی!

جلیلی رئیس جمهوری هست که مردم بهش نیاز دارند هرچند مطمئن نیستم که هنوز لیاقتش رو داشته باشند یا نه!

اخلاقش توی مذاکرات و بلد بودن زبان قدرت هم خیلی برام جالب بود، من که فعلا انتخابم جلیلی هست و بنظرم رئیسی با بودن توی قوه قضائیه میتونه کمک خیلی خوبی برای جلیلی باشه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan